Een cheque voor vier organisaties
Een cheque voor vier organisaties Foto:

Giften van Snuffelpand

Deze decembermaand steunen de Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede vier goede doelen. Allereerst doneert het Snuffelpand 2000 euro aan het Rode Kruis voor hulp aan de slachtoffers van de natuurramp in de Filipijnen en 2000 euro aan Stichting Heifer Nederland voor een project in Guatemala. Verder ontvingen zowel de lichtjesactie voor het Sophia Kinderziekenhuis als het Ridderkerks project ‘Toon je hart’ elk 500 euro.
Afgelopen week heeft supertyfoon Rai en de daaropvolgende overstromingen infrastructuur, stroomvoorziening, drinkwatervoorziening en landbouwgrond in de Filipijnen vernietigd. De reddingsteams van het Rode Kruis bieden internationale steun om honderdduizenden mensen te helpen om hun huis en hun leven weer op te bouwen. Heifer Nederland werkt in het Green Business Belt project samen met Guatemalteekse kruidenboeren zodat ze een leefbaar inkomen gaan verdienen in de specerijenketen. Door het duurzaam verbouwen gaan 6.250 kleinschalige boeren uit het departement Alta Verapaz hun inkomenskloof dichten en 4.750 hectare aan regenwoud herstellen.

Lichtjesactie
Verder heeft het Snuffelpand symbolisch voor 500 euro lichtjes gesponsord in de prachtige kerstboom voor het Erasmus MC Sophia Kinderziekenhuis. Dit jaar komt de opbrengst van de Lichtjesactie ten goede aan het Sophia Kinderthoraxcentrum. Tot slot is er 500 euro gedoneerd aan het Ridderkerkse project ‘Toon je hart' voor de minima in onze gemeente, een inzamelingsactie van Winkelhart Ridderkerk, RTV-Ridderkerk en de Food Company.

Geen verkoop; wel inleveren
Het Snuffelpand aan het Dillenburgplein en de Meubelshowroom aan de P.C. Hoofstraat (tegenover de Dierenkliniek) zijn helaas tot en met 14 januari 2022 gesloten. Wel is het mogelijk om elke woensdag tussen 11-13 uur herbruikbare spullen bij het Dillenburgplein in te leveren. U kunt deze spullen buiten voor de etalage neerzetten.