Besmettingen niet gedaald

Vanaf begin december kent Ridderkerk een lichte daling van het aantal coronabesmettingen per week, maar dit heeft zich afgelopen week niet doorgezet. Er waren in de laatste week 285 positieve coronatests onder inwoners van Ridderkerk. Dat is één besmetting meer dan de voorgaande week. Met corona in een ziekenhuis opgenomen werden afgelopen week twee patiënten uit Ridderkerk. Dat zijn er wel minder dan in alle voorgaande weken van december. Er is afgelopen week geen melding gedaan van het overlijden van een ingezetene van Ridderkerk met corona. Deze maand zijn er acht sterfgevallen door corona voor Ridderkerk geregistreerd.

Trailrun is afgelast

De achtste editie van de Gorzen Trailrun is voorlopig van de kalender. Het Barendrechtse Roparunteam 315 organiseert dit evenement met lopen van 5 en 10 km jaarlijks in de Ridderkerkse Gorzen. De nieuwe editie stond gepland voor 16 januari 2022. Vanwege corona heeft het team daar een streep door gezet.