Drie beroepen tegen plannen Oosterpark

Er zijn drie beroepsschriften ingediend tegen het bestemmingsplan Oosterpark, zoals dat op 14 oktober 2021 door de gemeenteraad van Ridderkerk is vastgesteld. Eén van de indieners van een bezwaarschrift heeft daarbij ook een voorlopige voorziening verzocht.
Daar zal de Raad van State als eerste over moeten beslissen. Als de voorlopige voorziening wordt toegewezen kan de gemeente niet beginnen aan bomenkap, de aanleg van een geluidscherm en andere geplande werkzaamheden. Er moet dan worden afgewacht tot de inhoudelijke beoordeling van de Raad van State.
Inmiddels is ook duidelijk geworden dat er voor het kappen/verplaatsen van bomen een ontheffing moet worden aangevraagd op de Wet natuurbescherming. Deze ingreep voor het te plaatsen geluidscherm raakt een buizerdnest en heeft een groot effect op het foerageergebied van vleermuizen (vervolg op pagina 3: Buizerdnest in Oosterpark)

Hoed & Co brengt panty's aan huis

Nu Hoed & Co in Slikkerveer fysiek niet is te bezoeken, worden de panty’s van de Woord en Daadwinkel thuisbezorgd. De bestellijst voor de panty’s en leggings kan man aanvragen via: hoedenwinkelridderkerk@hotmail.com of 06 40026408. Met de verkoop wordt het werk in Tsaad gesteund. Binnen Ridderkerk betaalt men geen verzendkosten.