Opruimen van kerstbomen

In de eerste week van 2022 kunnen kerstbomen in Ridderkerk gezet worden bij de aanbiedlocaties van de minicontainers en naast verzamelcontainers GFT. De bomen worden op 3 januari in Drievliet, 4 januari in Bolnes, 5 januari in Slikkerveer, 6 januari in Oost, West, Centrum en Donkersloot en 7 januari in Het Zand, Rijsoord en Oostendam. De bomen mogen niet in de GFT-container omdat het hars de compostering van GFT-afval verstoort.

Buslijn 142 voor Slikkerveer

Op 10 januari 2022 gaat de nieuwe dienstregeling van de RET in. Voor de lijnen met Ridderkerkse haltes brengt dit amper wijzigingen.
Wel veranderd het lijnnummer voor alle ritten van bus 144 die in Slikkerveer beginnen en eindigen. Deze ritten gaan gereden worden als nieuwe buslijn 142. Vanaf Zuidplein gaan alle ritten na het Dillenburgplein langs de haltes van de Juliana van Stolbergstraat en Oranjestraat.

Extra rit lijn 145
Lijn 145 (Kralingse Zoom-Ridderkerk-Dordrecht) krijgt een extra rit van Ridderkerk naar Kralingse Zoom met sporthal Drievliet als vertrekhalte om 15.59 uur.