Foto:

Sta op voor Ridderkerk

Het is aan Partij 18PLUS de eer om niet alleen de laatste column van het jaar maar ook die van deze raadsperiode te schrijven. We kunnen wel stellen dat deze raadsperiode op heel veel fronten een bijzondere was. Zo was Partij 18PLUS in de periode 2014-2018 nog de kleinste partij in de gemeenteraad. Deze raadsperiode kregen we het vertrouwen van de inwoners van Ridderkerk en werden we de grootste partij. Veel van onze standpunten zijn gerealiseerd in deze raadsperiode en daar zijn we bijzonder trots op. Wat te denken van gratis openbaar vervoer voor AOW'ers, een registratiesysteem in De Fakkel om raddraaiers buiten te houden, een messenverbod voor jongeren en als klap op de vuurpijl natuurlijk het stoppen van de komst van een TramPlus verbinding door ons dorp. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van behaalde standpunten die vanaf 18 januari 2022 benoemd zullen worden op onze website.
Ondanks dat veel standpunten van Partij 18PLUS zijn behaald is het niet alleen maar rozengeur en maneschijn geweest. Zo is er wel een begin gemaakt met het vergroten van de slagingskans voor lokaal woningzoekenden maar is er nog een lange weg te gaan om de wachttijd te verkorten. Partij 18PLUS heeft daar een aantal oplossingen voor die we de komende raadsperiode willen inzetten. Ook op het gebied van veiligheid hebben we nog veel slagen te maken. De zichtbaarheid van onze BOA's en wijkagenten moet beter. Inwoners zijn inmiddels klaar met het melden van ongeregeldheden aangezien velen het gevoel hebben dat er niets met de melding wordt gedaan. Het is van belang dat inwoners en ondernemers weer het vertrouwen krijgen dat het melden van misdaad helpt. Deze raadsperiode werd de helft gedomineerd door de Coronacrisis. Het dagelijks leven van onze inwoners en ondernemers stond op zijn kop. Toch is er ondanks de beperkingen veel gerealiseerd in Ridderkerk. Daarnaast hebben alle raadsleden, los van partijpolitiek, schouder aan schouder gestaan om onze inwoners en ondernemers die getroffen werden door de Coronacrisis bij te staan. Partij 18PLUS is daar enorm trots op. Op 16 maart 2022 kan iedere stemgerechtigde Ridderkerker weer gaan stemmen op een van de politieke partijen. Ga in ieder geval stemmen. Op welke partij dat is aan u. Laat die stem niet verloren gaan!
Partij 18PLUS presenteert op 18 januari 2022 haar verkiezingsprogramma 2022-2026. Net als voorgaande jaren staan hier duidelijke standpunten in die Partij 18PLUS hoopt te realiseren in de komende jaren. Op diezelfde dag start onze campagne "Sta op voor Ridderkerk” om Ridderkerkers te activeren om te gaan stemmen. Mocht u vragen/opmerkingen/aanvullingen hebben naar aanleiding van deze column kunt u naar ons mailen: raadslid@partij18plus.nl. Uiteraard kunt u zich over andere zaken ook tot ons wenden. Daarnaast zijn we via WhatsApp te bereiken op: 06 1085 6604.

Jeroen van Neuren, Fleur Stip, Lucien Westbroek, John Stip en Pascal Slaa
Raadsleden Partij 18PLUS