Mary hoopt dit jaar op meer Schuldhulpmaatjes
Mary hoopt dit jaar op meer Schuldhulpmaatjes Foto:

Kom jij me helpen?

“Ik ben Marry en als SchuldHulpMaatje help ik graag mede-burgers die schulden hebben of schulden dreigen te krijgen. Samen kijken we naar de mogelijkheden van mijn hulpvragers. Ook luister ik naar hun verhalen en (soms trieste) ervaringen, waarin (veel) schaamte en ongemak doorklinkt. Steunen zonder oordelen. Helpen op weg naar (meer) perspectief”
Ik ben op zoek naar meer maatjes, die ons als SchuldHulpMaatje willen (gaan) helpen. Heb jij een hart op de juiste plaats? En wil jij mij gaan helpen? Ik kijk er naar uit. Het is mooi vrijwilligerswerk.
Je staat er niet alleen voor! Uiteraard ondersteun ik je graag en zijn er ook diverse, digitale, trainingen vanuit SchuldHulpMaatje landelijk.
“Ik wil graag met je in gesprek om jouw mogelijkheden in mijn/ons mooie werk toe te lichten. Jij kan dat ook. Daar ben ik van overtuigd: want samen lukt ‘t…!
Neem dan contact met mij op via: shmridderkerk.nl.. Druk op de rode knop: “ik wil maatje worden”.

Verkeersbesluiten zijn klaar

(vervolg van voorpagina). Het laadpaalbedrijf Allego stopte begin vorig jaar met het behandelen van aanvragen voor laadpalen voor de BAR-gemeenten omdat de drie gemeenten meededen aan een concessie van de gemeente Rotterdam. De concessie resulteerde per 1 juli in een samenwerking met Engie. Alle eerder binnengekomen aanvragen moesten de gemeenten zelf in de systemen van Engie verwerken. "Het heeft helaas even geduurd voordat deze achterstand is ingehaald vanwege het zeer grote aantal aanvragen binnen de drie gemeenten. Inmiddels is er voldoende capaciteit bij ons om de aanvragen direct op te pakken. De verwachting is ook dat het na deze opstartfase aanzienlijk sneller zal gaan. Deze maand zullen wij ook starten met de werkzaamheden rondom het verzamelverkeersbesluit, waardoor deze stap in het vervolg niet meer bepalend zal zijn voor de doorlooptijd” reageert een woordvoerder van de gemeente op de problematiek. Alle verkeersbesluiten zijn inmiddels opgesteld (door een extern bureau) voor de aanvragen die voor 1 december 2021 binnen zijn gekomen. Ze zijn aangeboden bij de politie voor advies en zullen dan op korte termijn gepubliceerd worden. Engie heeft inmiddels wel de overige benodigde stappen uitgevoerd.

Collecteren voor Hersenstichting

De landelijke collecte van de Hersenstichting is dit jaar van 31 januari t/m 5 februari. De organisatie hoopt dan ook in Ridderkerk te collecteren. Gezocht wordt naar mensen die in hun eigen buurt of wijk willen collecteren. Men kan zelf aangeven waar en hoelang men wil collecteren. Voor meer informatie kan men kijken op: www.hersenstichting.nl/collecte of contact opnemen met Lisette van Beekom via 06 3332 3384.