Stijgende besmettingen

Na twee weken van stabilisatie is het aantal coronabesmettingen in Ridderkerk weer in stijgende lijn. De aflopen zeven dagen waren er 341 positieve coronatests onder inwoners van Ridderkerk. Dat zijn er 56 meer dan in de voorgaande week werden geteld. Voor drie Ridderkerkers waren de gevolgen van corona zo ernstig dat ze afgelopen week in een ziekenhuis opgenomen moesten worden.

Voorbij de tienduizend
Met de laatste besmettingscijfers heeft Ridderkerk in de officiële statistiek nu meer dan tienduizend (10.026) bewoners die corona hebben gehad. Het resulteerde in een ziekenhuisopname voor 388 Ridderkerkers. Het dodental sinds het uitbreken van de pandemie staat nu voor de gemeente op 107.

Jeugdlintje voor Noa

De zestienjarige Noa Bode kreeg maandag het Ridderkerks jeugdlintje uitgereikt. Ze ontving deze voor haar hulp bij een brand in ‘t Ronde Sant. Het lintje werd uitgereikt door wethouder Marten Japenga, samen met kinderburgemeester Maylin Ouwens.
Op 1 augustus 2021 was er brand in verzorgingshuis 't Ronde Sant. Noa zag de rookontwikkeling en is direct gaan kijken. Zonder aarzelen heeft ze, samen met haar moeder, broer en vriendin, geholpen om de bewoners veilig te evacueren. Noa was zo druk met evacueren en had volle aandacht voor de bewoners, dat ze niet merkte dat ze haar enkelbanden scheurde. Later die avond zat ze dus nog op de Spoedeisende hulp om haar enkel te laten gipsen.
Als dank voor haar inzet tijdens de brand, ontving ze het jeugdlintje van wethouder Marten Japenga. Hij is onder de indruk van haar actie: "De inzet van Noa is niet vanzelfsprekend. Het is bijzonder dat zich, zonder druk te maken om haar eigen enkel, de bewoners heeft geholpen. Het is mooi dat we haar zo in het zonnetje hebben kunnen zetten.”