EvR-leden vonden veel afval naast de afvalbakken
EvR-leden vonden veel afval naast de afvalbakken Foto:

EvR ruimt op in Ridderkerk-Oost

Op zaterdag 8 januari ging een team van Echt voor Ridderkerk (EvR) aan de slag met het schoonmaken in Ridderkerk-Oost. Er werd gestart vanaf het Plein Oost en de omgeving daaromheen werd aangepakt. Op het plein zelf lagen voornamelijk sigarettenpeuken. In het groengebied voor het Plein lag er voornamelijk veel afval naast de afvalbakken. Eén van de EvR-leden werkte richting de rotonde bij de Jan Luykenstraat/ Vondellaan. Onderweg werd er weer flink wat afval verzameld. Het ruimen van vuurwerkresten viel overigens erg mee, want er lag nauwelijks iets.
Gesprekken met inwoners tijdens deze actie leverde vooral informatie op dat mensen absoluut niet tevreden zijn met het nieuwe afvalbeleid. Wat het alleen maar gemopper? Nee, gelukkig niet. Veel mensen zijn best tevreden met Ridderkerk en beleven veel woongenot.