IJsselmondse Knoop enkele nachten dicht

Volgende week worden tijdelijke verkeerslichten opgebouwd bij de IJsselmondse Knoop. Aannemer KWS begint op 18 januari in de nachtelijke uren met het plaatsen van tijdelijke verkeerslichten boven de kruising Randweg/Dierensteinweg met de Verenambachtseweg. De tijdelijke verkeerslichten zijn nodig omdat vanwege de reconstructie van de IJsselmondse Knoop enkele rijbanen worden verlegd. Ook worden de huidige verkeerslichten verwijderd en wordt tijdelijke straatverlichting aangebracht.

Nachtafsluiting
Om deze werkzaamheden veilig te kunnen uitvoeren wordt de IJsselmondse Knoop vanaf 18 januari enkele nachten afgesloten voor alle verkeer. De nachtafsluiting gaat tijdens de doordeweekse nachten in vanaf 21.00 uur en duurt tot 05.00 uur. Tijdens de nacht van zaterdag 22 januari op zondag 23 januari gaat de afsluiting in op zaterdagavond 20.00 uur tot zondagochtend 23 januari 11.00 uur.
De omleidingsroutes worden met borden langs de weg aangegeven.

Besmettingen stijgen door

In de afgelopen week zijn coronabesmettingen vastgesteld bij 427 inwoners van Ridderkerk. Dat zijn 86 meer dan de voorgaande week. Ook is het een sterkere stijging van positieve testen in vergelijking met de eerdere week. Er was toen sprake van een toename met 56 besmettingen. Drie Ridderkerkers moesten afgelopen week met de gevolgen van corona in een ziekenhuis opgenomen worden.