Subsidieregeling Huurcompensatie Corona ook dit jaar van kracht

Het college van Ridderkerk heeft afgelopen dinsdag ingestemd met de subsidieregeling Huurcompensatie Corona Ridderkerk 2022. Hiermee wordt de vorig jaar vastgestelde subsidieregeling verlengd.
Tot de bijzondere subsidieregeling werd vorig jaar besloten om eigenaren van niet-woningen te stimuleren tot het verlenen van huurkortingen of kwijtschelding van huur voor de maanden dat er sprake was van een lockdown. "Een huurkorting en/of kwijtschelding vergroot de overlevingskansen van ondernemers aanzienlijk” meent het college.
Lucht voor ondernemers
De regeling kwam tot stand nadat de gemeente zelf ook al huren kwijtschold. Volgens de gemeente is er van de regeling in 2021 dankbaar gebruik gemaakt. De regeling geeft vooral lucht aan winkeliers en horecaondernemers.
De subsidieregeling liep echter op 31 december af. Nu er weer sprake is van een lockdown is als "brandzaak besluit” de bijzondere subsidieregeling voor 2022 vastgesteld. Het restantbudget van de regeling van vorig jaar (150.000 euro) is doorgeschoven naar de subsidiepot voor dit jaar.