Online met De Driemaster

De Ridderkerkse basisschool De Driemaster presenteert op donderdag 3 februari een online informatieavond voor ouders van kleuters. Deze avond is gericht op ouders die voor volgend schooljaar een school zoeken voor hun kleuter en kleuters die dit jaar op De Driemaster aan hun eerste jaar zijn begonnen. De Driemaster staat voor onderwijs met de Bijbel als basis. De informatieavond begint om 19.30 uur. Belangstellenden kunnen zich aanmelden via: p.vdvelde@levwn.nl. Men ontvangt dan informatie m.b.t. de avond en een link voor deelname.
Ouders die geïnteresseerd zijn in de school voor oudere kinderen kunnen ook contact opnemen via genoemd mailadres. Voor meer informatie: www.dedriemaster-levwn.nl.

Hobbels voor warmtenet

De gemeente Ridderkerk ziet nog steeds kansen voor warmtenet in Bolnes. Het op deze manier gasvrij maken van een deel van de wijk lijkt er echter niet op korte termijn in te zitten. Er kan voor deze stap voorlopig niet worden aangesloten bij regionale warmtenet ontwikkelingen.
“Door Rotterdam is aangenomen dat het aardgasvrij maken van de wijk Beverwaard voorlopig niet aan de orde is. Wanneer deze ontwikkeling wel zal worden gestart is vooralsnog niet bekend en wordt bemoeilijkt door de financiële problematiek rond het Warmtenet Rotterdam. De aanleg van een transportleiding vanuit de Drechtsteden lijkt logisch, maar blijkt na gesprekken pas op lange termijn aan de orde” wordt in het basisdocument Duurzame Warmte voor Bolnes gemeld.
Het college wil nu laten onderzoeken of er kansen zijn om aardwarmte van Nieuw Reijerwaard te benutten: "De warmtevraag van Bolnes en andere logische gebieden in Ridderkerk zijn voldoende groot van omvang om aardwarmte te organiseren.”