Politiek Café met ChristenUnie

Op zaterdag 29 januari is de derde aflevering van het wekelijkse 'Politiek Café in Verkiezingstijd'' bij Radio Ridderkerk. Dit als opmaak naar de gemeenteraadsverkiezingen op woensdag 16 maart. Elke week is een partij een uur lang te gast in de studio om haar verkiezingsprogramma toe te lichten. Presentator Eric Harreman gaat aanstaande zaterdag in gesprek met onder andere Robert Kooijman en Erna de Wolff van de ChristenUnie. Robert Kooijman is lijsttrekker en huidig fractievoorzitter. Ook Erna de Wolff is zittend gemeenteraadslid. Het verkiezingsprogramma is inmiddels bekend en heeft de titel naam gekregen ‘Samen Recht Doen’. 'Politiek Café in Verkiezingstijd' wordt rechtstreeks uitgezonden vanuit de studio van RTV Ridderkerk op zaterdagen tussen 12.00 en 13.00 uur. Het ter plaatse bijwonen van de uitzendingen als gast is helaas niet mogelijk.

Collecte voor
Hersenstichting

Van 31 januari tot en met 5 februari 2022 collecteert de Hersenstichting voor meer hersenonderzoek. Vele enthousiaste en vrijwillige collectanten gaan langs de deuren om geld in te zamelen voor meer onderzoek en betere behandelingen voor mensen met een hersenaandoening. Meer dan vier miljoen Nederlanders hebben een hersenaandoening. Denk bijvoorbeeld aan dementie, Parkinson, een beroerte, een depressie of hersenletsel door een ongeluk. De Hersenstichting zet daarom alles op alles voor gezonde hersenen voor iedereen. Wie geen collectant aan de deur treft kan een gift overmaken via de online collectebus op: www.hersenstichting.digicollect.nl. Online kan men ook zelf een collectebus aanmaken om digitaal mee rond te gaan.

Vinyl uit 1967

In de laatste week van januari verzorgen de makers van het radioprogramma ‘The Story Of' weer een aflevering van ‘De Vinyljaren'. In deze uitzending gaan Roel van den Oever, Frank Stoute, Kees de Klerk en Bob den Breeijen bij Radio Ridderkerk terug naar januari 1967. Samen met muziek uit die periode wordt dit een uurtje nostalgie met nieuwsberichten van die tijd. Het programma is op zondag 30 januari van 17.00 tot 18.00 uur te beluisteren.