The Global Mercy sailing in the Suez Canal.
The Global Mercy sailing in the Suez Canal. Foto: Mercy Ships

De Kandelaar steunt veel goede doelen

Christelijke Boek- en Muziekhandel De Kandelaar heeft het achterliggende jaar per maand € 2.200,- aan goede doelen gedoneerd in Nederland en andere plekken in de wereld. Uit de opbrengsten van de winkel worden momenteel 25 doelen maandelijks gesteund. Daarnaast zijn er vijf organisaties waar enkele keren per jaar een bijdrage naar toe gaat.
Dit zijn de doelen: Bible League, Bijbelvereniging, Bonisa, Care For Brazil, Draagt Elkanders Lasten Ridderkerk, Ds Goijert Nijkerk, Friedensstimme, Stichting Gave, Global Rize, Hudson Taylor, In De Rechte Straat,IZB Amersfoort, Maf Nederland, Open Doors, Plexat, Stichting De Ondergrondse Kerk, Stichting Mercy Ships Holland, Stichting Network Education Theology Foundation(NET), Stichting Operatie Mobilisatie, Stichting Rrdf, Stichting Tabitha, Stichting Wegwijzerkampen, Stichting The Innercity Project, Stichting Trans World Radio voor Nederland en Belgie, Stichting Verre Naasten, Verschillende thuisfrontcommissies: Stichting Interserve Nederland (Marijke den Boer), Stichting Witte Velden (Pieter en Alike van den Beukel), Wycliffe Bijbelvertalers Nederland (Janneke Verhaar), Zendingscomm GZB Herv Wijkgemeente Maranathakerk (Nico Bontenbal).

Mercy Ships
Eén van die gesponsorde doelen is Stichting Mercy Ships Holland: Mercy Ships is een internationale medische hulporganisatie die sinds 1978 kansarme mensen - ongeacht leeftijd, ras, geslacht of religie - in de allerarmste ontwikkelingslanden voorziet van gratis medische zorg en ontwikkelingsprojecten. Dit doet Mercy Ships met behulp van de Africa Mercy, ’s werelds grootste particuliere ziekenhuisschip.
Dit nieuwe ziekenhuisschip zal 26 februari tot 14 maart 2022 in Rotterdam te bewonderen zijn. Het grootste ziekenhuisschip ter wereld wordt in deze 14 dagen officieel gepresenteerd aan het publiek. Daarbij hopen zij zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met hun missie. Voor meer informatie en mogelijkheden van bezoek kijk op: www.mercyships.nl.

Kortingstafel
Daarom deze oproep om het werk van de Kandelaar te blijven steunen. Het personeel denkt graag mee als u wat zoekt, wat nodig hebt of als u iets wilt bestellen. En als u dat via de Kandelaar doet, dan komt dat dus mede ten goede aan een waardevol doel!
Nu De Kandelaar weer normaal open is staat de kortingstafel weer voor in de winkel. Vanaf donderdag 3 februari: 1 boek 30%, 2 boeken 40% en 3 boeken of meer 50% korting bij. Om de voorraad actueel te houden moet er ruimte gemaakt worden. De opbrengst is voor het goede doel. Op de bovenverdieping is een speciale afdeling voor tweedehands boeken waar u Bijbels, kinderboeken, kookboeken, romans, theologie, cd's etc. kunt vinden.

Openingstijden
Boekhandel de Kandelaar is te vinden aan de Sint Jorisstraat 10 in Ridderkerk, tel. 0180-424698. De openingstijden zijn: maandag 13:00 - 17:30 uur, dinsdag, woensdag en donderdag 9:30 - 17:30 uur , vrijdag 9:30 - 17:30 uur , vrijdagavond 18:30 - 21:00 uur, zaterdag 9:30. - 17.00 uur.
Voor meer informatie over de winkel kunt u terecht op:
www.de-kandelaar.nl.