De mannen van Poseidon '56 gaven nog niet thuis
De mannen van Poseidon '56 gaven nog niet thuis Foto:

Waterpoloërs van Poseidon mogen weer, maar weten niet te winnen

Strakker kon de KNZB het niet plannen. Nog geen halve week na de politieke ‘GO' voor amateursportwedstrijden traden de heren van Poseidon '56 aan tegen medepromovendus SG De Linge/PCG.
De twee teams ontlopen elkaar niet veel, maar de ploeg uit Leerdam beschikt over een uitermate stugge verdediging. Poseidon leek daar in de eerste periode geen boodschap aan te hebben. De Ridderkerkers scoorden in de eerste minuut. Daarna ging het over en weer en werd de eerste periode met 3-3 besloten. Vanaf de tweede periode kwam het aanvalsspel van de thuisploeg onder Leerdamse druk nauwelijks nog uit de verf en Ridderkerkse doelpunten bleven uit. Met een bal op de lat en een bal die nog net van de lijn werd gehaald moest Poseidon '56 het doen. SG De Linge/PCG wist met twee stevige schoten wel afstand te nemen van de Ridderkerkse formatie. In het begin van de derde periode probeerde de thuisploeg aan te klampen en kwam nog tot 4-6, maar de slotminuten van dit part gingen de bezoekers zuinig om met de kansen en met drie Leerdamse doelpunten was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld.
Toch probeerde Poseidon '56 in de vierde periode nog dichterbij te komen, maar ook nu liep de thuisploeg zich stuk op de Leerdamse verdediging. Na ruim twee minuten namen de bezoekers het heft opnieuw in handen. Tussen de doelpunten van de uitploeg door wist Poseidon '56 uiteindelijk toch ook nog een keer te scoren, maar de 5-12 nederlaag was onafwendbaar.