Foto:

Afscheid van vrienden op vluchtelingenboot

Dit verhaal gaat over de ongeveer 60 mannen van de vluchtelingenboot. Wat hebben veel Ridderkerkers zich ingezet voor deze mannen en wat hebben velen in een korte periode een bijzondere band met hen opgebouwd. Wat is het verrijkend geweest voor vele gezinnen hier in Ridderkerk die nog nooit in aanraking waren geweest met het vluchtelingenwerk. Wat was de sfeer goed op de boot onderling en met de vele vrijwilligers die aan boord kwamen. De vele kinderen die even iets gingen drinken, een potje voetbal of een ander spelletje gingen spelen met de mannen. Het zijn kostbare momenten en blijvende herinneringen voor ons, maar ook zeker voor hen!
Wat was het een aanwinst geweest voor Ridderkerk om deze mannen hier te houden. Ze waren heel erg aangeslagen toen ze hoorde dat ze weer weg moesten. Om deze mannen stond een groot en zeer betrokken maatschappelijk netwerk van veel Ridderkerkers jong en oud. Wat gaat het ons aan het hart dat ze dinsdag weer zijn vertrokken. We gaan ze ontzettend missen...

Jullie vrienden uit Ridderkerk