Hulp voor doen van aangifte

Facet Ridderkerk biedt net als voorgaande jaren vanaf 1 maart hulp bij het doen van uw aangifte inkomstenbelasting. U kunt in maart en april van maandag tot en met vrijdag terecht op het kantoor aan de Schoutstraat 5, Ridderkerk. De eigen bijdrage voor onkosten bedraagt € 7,50 per aangifte. Als men samen met de partner gezamenlijke aangifte doet is de bijdrage € 10. Betaling kan contant of met pin. De vrijwilligers van Facet kunnen zo nodig bekijken of de huur- en/of zorgtoeslag is gebaseerd op juiste gegevens. Als u dat wenst, neem dan een identiteitsbewijs mee zodat zij dit voor u na kunnen kijken. Neem voor meer informatie of het maken van een afspraak contact op met Facet Ridderkerk via 0180 – 432 350 of kom langs op het kantoor aan de Schoutstraat 5 (maandag t/m donderdag van 8.30 tot 17.00 uur en vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur).

Excursie op Eiland van Brienenoord

Natuurvereniging Eiland IJsselmonde organiseert op zondag 13 februari een excursie naar het Eiland van Brienenoord. Belangstellenden kunnen deze middag dit natuureiland ontdekken.
Het Eiland van Brienenoord heeft onlangs een nieuw aanzicht gekregen. De ‘make over' heeft bijna twee jaar geduurd. Een hoge heuvel is veranderd in een waterplas, een wilde jungle is herschapen in een lagune. Ook aan de west- en de oostkant van het eiland is hard gewerkt.
Nu de plannen zijn uitgevoerd kan de natuur beginnen om de vrijgekomen plaatsen opnieuw in te richten. Een goed moment om het resultaat eens te gaan bekijken samen met gidsen van Natuurvereniging IJsselmonde. Het verzamelen voor deze excursie is op de nieuwe Ben Schopbrug naast de Kreeksehaven. De aanvang is 14.00 uur en de wandeling is tot ca. 15.30 uur. Aanmelden is verplicht. Er geldt een maximum aantal deelnemers van 20 personen (tenzij de corona-regels dat niet toelaten). Aanmelden kan via: www.natuurvereniging-ijsselmonde.nl/excursie-op-het-eiland-van-brienenoord/