Politiek Café met Leefbaar

Op zaterdag 5 februari wordt de vierde aflevering uitgezonden van het wekelijkse Politiek Café in Verkiezingstijd bij Radio Ridderkerk. Dit als opmaak naar de gemeenteraadsverkiezingen op woensdag 16 maart. Met deze programmaserie is telkens een uur lang een partij te gast in de studio om het verkiezingsprogramma toe te lichten. Presentator Eric Harreman gaat komende zaterdag in gesprek met onder andere Karin Kayadoe en Richard Swarttouw van Leefbaar Ridderkerk. Karin Kayadoe is lijsttrekker en huidige raadslid voor de partij in de gemeenteraad. Richard Swarttouw staat op de kieslijst op de derde plaats. Het verkiezingsprogramma is inmiddels bekend en heeft als motto ‘Schoon, heel en veilig’ meegekregen. De uitzending van Politiek Café in Verkiezingstijd is van 12.00 tot 13.00 uur. Het in de studio bijwonen van de uitzending als gast is helaas niet mogelijk.

Marcel Vink op lijst PVV Dordt

Marcel Vink staat bij de komende gemeenteraadsverkiezingen op nummer 5 op de kandidatenlijst voor de PVV Dordrecht. De rechtse Ridderkerker deed eerder als lijsttrekker voor Tros op Nederland mee aan de waterschapsverkiezingen van de Hollandse Delta. Het leverde hem geen zetel op.

Internationale samenkomst

Op zondag 6 februari is er weer een internationale samenkomst in de Boezemkerk in Bolnes. Met in achtneming van de voorgeschreven coronaregels willen de hiervoor samenwerkende kerken een bijeenkomst houden voor anderstaligen. Deze middag heeft als thema "God roept Abraham”. De spreker is Alex van der Plas. Er worden bij deze samenkomst vertalingen verzorgd in het Engels, Arabisch en Fars. Voor kinderen tot twaalf jaar is er een kinderprogramma. De aanvang is 16.00 uur. Vanaf 15.30 uur zijn de kerkdeuren aan de Petoriusstraat 2 open. Wie de organisatie van de samenkomsten wil ondersteunen kan een gift overmaken op banknummer NL77RABO 0340 3907 78 t.n.v. Diaconie Herv. Gemeente Ridderkerk. Voor meer informatie: www.international
serviceridderkerk.nl.