Ridderkerks Symfonieorkest repeteert weer

Sinds het begin van de coronacrisis hebben de repetities van het Ridderkerks Symfonieorkest verschillende keren voor een aantal maanden stilgelegen. En nog vervelender: de twee concerten die gepland stonden voor april 2020 zijn inmiddels drie keer uitgesteld, in november zelfs enkele dagen voor de concertdatum.
Maar nu repeteert het orkest weer. En er is ook zicht op een nieuwe concertdatum. Het is na een lockdown weer even wennen, maar vooral erg genieten voor de orkestleden om weer samen muziek te kunnen maken. Dat is een heel andere ervaring dan thuis alleen te spelen.

Concert op 9 april
Het orkest werkt aan een programma met muziek van Schubert, onder andere de Onvoltooide symfonie, ouverture de Hebriden van Mendelssohn, het eerste vioolconcert van Bruch en de ouverture op Joodse thema’s van Prokofiev. Het prachtige vioolconcert van Bruch gaat, zo hoopt het orkest, begin april eindelijk uitgevoerd worden met violiste Babette van den Berg. Er is al een aantal keer met haar aan het stuk gewerkt. Het is voor het orkest altijd weer een mooie ervaring met een ervaren solist te kunnen samenwerken. Tenzij de coronamaatregelen aangescherpt worden, is het concert op zaterdag 9 april. Anders dan anders wordt het concert in de middag gegeven.

Strijkers gevraagd
Het orkest kan goed extra leden gebruiken, vooral in de strijkersgroep. Wie nu instroomt, kan nog meedoen met de komende concerten. Het orkest repeteert tot de voorjaarsvakantie in de Hofzaal aan het Koningsplein in Ridderkerk. De repetities zijn op zaterdagmorgen van 10:15 tot 12:30 u. Wie eerst meer wil weten, kan kijken op www.ridderkerkssymfonieorkest.nl of contact opnemen via facebook of e-mail (info@ridderkerkssymfonieorkest.nl) of telefoon (0180 464842). Het orkest is ook te vinden op instagram en twitter.