Politiek café met PvdA/GroenLinks

Op zaterdag 19 februari wordt de zesde aflevering uitgezonden van het wekelijkse Politiek Café in Verkiezingstijd bij Radio Ridderkerk. Dit als opmaak naar de gemeenteraadsverkiezingen op woensdag 16 maart. In de komende weken is telkens een uur lang een partij te gast in de studio om haar verkiezingsprogramma toe te lichten.
Presentator Eric Harreman gaat aanstaande zaterdag in gesprek met onder andere Jeroen Rijsdijk, Bjorn Ros, Arianne Ripmeester en Melindy Dirks van de PvdA/GroenLinks. Zij zijn het eerste kwartet kandidaten op de nieuwe gezamenlijke kieslijst. Jeroen, Bjorn en Arianne zijn zittende raadsleden en Melindy is burgerraadslid. Het verkiezingsprogramma is inmiddels bekend en heeft als motto ‘Bouwen Aan Vertrouwen’ meegekregen.
De uitzendingen van Politiek Café in Verkiezingstijd vinden plaats in de studio van RTV Ridderkerk op zaterdagen tussen 12.00 en 13.00 uur. Het ter plaatse bijwonen van de uitzendingen als gast is helaas niet mogelijk.

Peter Meij te gast bij radio

CDA kandidaat-wethouder Peter Meij is op zaterdag 19 februari te gast bij Radio Ridderkerk. Hij blikt dan terug op de afgelopen vier jaar. Hoe heeft Peter het ervaren om wethouder te zijn? Wat zijn de dingen waar hij trots op is? En wat kon er volgens hem beter?
Naast een terugblik wordt het ook een vooruitblik. Want welke ambities heeft de wethouder nog meer als hij terugkomt in een volgende periode? Hoe wil hij dan omgaan met de thema’s van veiligheid, het onderhoud van het groen, het OV en het behoud van het culturele erfgoed van Ridderkerk?
De antwoorden op deze vragen zijn op zaterdag 19 februari te horen tussen 10.00 uur en 12.00 uur in het actualiteitenprogramma "Prettig Weekend". De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via op etherfrequentie 105.7 FM en via internet:
rtvridderkerk.nl.