Taveri begint met nederlaag

De tafeltennissers van HBM/Taveri leken vorig seizoen te zijn gedegradeerd uit de hoofdklasse. Doordat er echter minder teams uit de landelijke divisies terug kwamen dan verwacht hebben de Ridderkerkers toch hun plaats mogen behouden.
Afgelopen zaterdag begon het nieuwe seizoen in de hoofdklasse echter niet erg succesvol voor Taveri. Net als het vorige seizoen betrof de openingswedstrijd een uitwedstrijd tegen het sterke Alexandria uit Rotterdam en ook nu ging de formatie uit Ridderkerk met 8-2 ruim kopje onder. Hans Stapels en Patrick Weijers speelden wisselvallig maar wisten beiden wel een partij in het enkelspel in winst om te zetten. Robert Beenes speelde eigenlijk nog het best maar, amper hersteld van corona en conditioneel nog niet in orde, kwam hij elke keer net iets tekort. Gezien het speltype van de tegenstanders dachten de gasten er goed aan te doen om in het dubbelspel het ingespeelde duo Beenes/Weijers uit elkaar te halen en Beenes te vervangen door Stapels. De tactische omzetting pakte echter totaal verkeerd uit en leverde een kansloze nederlaag op.