Hulp voor Groene bon

Huurders in Ridderkerk kunnen een Groene bon van €90 euro aanvragen die zij kunnen gebruiken om energie te besparen. Op dinsdagochtend 22 februari en 1 maart kan men hulp krijgen met het aanvragen van deze waardebon. Een adviseur is hiervoor van 9.00 tot 10.30 uur aanwezig van bij de FoodCompany aan de Dr Colijnstraat 6. Men kan dan ook vragen stellen over bijvoorbeeld verwarmings- en ventilatiesystemen of een advies voor energiebesparing.
De Groene bon is te besteden aan led-verlichting, tochtstrips, radiatorfolie of het lager zetten van cv-ketel naar 60 graden te laten zetten. Voor een kleine vergoeding kan men deze maatregelen ook laten uitvoeren.

Gloria zoekt nieuwe leden

De Ridderkerkse zanggroep Gloria zoekt nieuwe leden. Het ouderenkoor, dat inmiddels 19 jaar bestaat, hoopt met name op de komst van alten. Bij Gloria worden christelijke Nederlandstalige liederen gezongen. De oefenochtenden zijn elke donderdag van 10.00 tot 11.30 uur in de ruimte van Facet aan de Boksdoornstraat 80 in Ridderkerk-West. Tussendoor is er een pauze met koffie en thee. Belangstellenden zijn van harte welkom om een keertje proef te zingen. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Joke van der Weiden: 078-6914619.

Countrydans in Slikkerveer

Elke maandagavond is er in Slikkerveer een gezellige countryavond in het wijkcentrum aan de Reijerweg 62 van 19.45 tot 22.00 uur. Iedereen kan op deze avonden meedoen aan line-dansen.is van harte welkom om mee te doen. De entree is € 3,00 per keer. Er wordt per avond betaald, dus geen abonnement of lidmaatschap. Aanmelden is niet noodzakelijk. Men kan gewoon binnenlopen.