'Breed Belicht' terug op radio

Nu de coronapandemie bijna op zijn eind loopt, wordt het programma “Breed Belicht” op Radio Ridderkerk door Hans van der Jagt weer voortgezet. Uitgangspunt van het programma is het maatschappelijk leven van en in Ridderkerk middels gesprekken met interessante studiogasten.
Als eerste is Lenie de Jong, zorgmanager psychogeriatrie bij verpleeghuis Salem te gast in de uitzending van woensdagmorgen 23 februari/ Het thema van deze ochtend omvat allerlei belangrijke vragen over de effecten van de ziekte alzheimer. Dementie vertegenwoordigd inmiddels een groot aantal verschillende Alzheimer karakteristieken, waaronder Parkinson, MS, Vasculaire dementie, fronto-temporale dementie en andere ziekten. Lenie zal ingaan op de veranderingen, die optraden in de gezondheid bij dementerende mensen als gevolg van twee jaar corona pandemie. Mensen met dementie doen soms dingen, die je niet snapt. Dat is lastig voor de mantelzorger, de verdere omgeving en voor de zorgverleners.
“Breed Belicht” is woensdag te beluisteren vanaf 13.00 uur.

Internationale samenkomst

Op zondag 20 februari is er een internationale samenkomst in de Boezemkerk in Bolnes. Deze middag heeft als thema "Abraham in Egypte”. Spreker is Onno Terpstra.
Er wordt bij deze samenkomst vertaald in het Engels, Arabisch en Fars. Voor kinderen tot twaalf jaar is er een kinderprogramma. De aanvang is 16.00 uur. Vanaf 15.30 uur zijn de kerkdeuren aan de Petoriusstraat 2 open.
Wie de organisatie van de samenkomsten wil ondersteunen kan een gift overmaken op banknummer NL77RABO 0340 3907 78 t.n.v. Diaconie Herv. Gemeente Ridderkerk.
Meer informatie: https://internationalserviceridderkerk.nl.