Patricia Vester kan hier de 3-4 net niet voorkomen
Patricia Vester kan hier de 3-4 net niet voorkomen Foto:

Poseidondames geven prima partij

Voor de waterpolocompetitie is de voorjaarsvakantie al is begonnen, maar de dames van Poseidon '56 mochten afgelopen zaterdag nog inhalen tegen de ongeslagen koploper van ZVL-1886 uit Leiden. In zwembad De Fakkel was de thuisploeg drie periodes de gelijke aan de Leidse gasten, maar in de vierde periode bleek ZVL toch de betere ploeg te zijn en moest Poseidon een nederlaag incasseren.
Hoewel de Leidse ploeg zonder puntverlies de ranglijst aanvoert, was men toch beducht op de Ridderkerkse ploeg aangezien de wedstrijd in vorige seizoenen altijd een gelijke strijd bleek. Poseidon had zich goed op de tegenstander ingesteld en wist de eerste golf van Leidse aanvallen moeiteloos te doorstaan. In de eindfase van de eerste periode kwam de thuisploeg zelfs op 1-0. Die voorsprong bleef ook in de tweede periode lang overeind. Pas halverwege wist ZVL langszij te komen, maar de Ridderkerkse vrouwen wisten vlot een hernieuwde voorsprong nemen. Met 2-1 werd de tweede periode afgesloten. Ook na het wisselen van kant kon Poseidon nog lange tijd het spel van de uitploeg met fanatieke pressing ontregelen, maar de bezoeksters kwamen naarmate de periode vorderde beter in het spel. Met 2-3 kwam ZVL voor het eerst op voor, maar dankzij een snel tegendoelpunt was de stand na drie periodes met 3-3 in evenwicht. De druk van de koploper hield aan en in de vierde periode betaalde dat zich uit. Via een strafworp kwam ZVL weer snel op voorsprong. Nog eenmaal slaagde Poseidon er in om de achterstand weg te poetsen, maar daarna bleek ZVL over de langste adem te beschikken. In de laatste minuten werd het 4-7.