Omgaan met dementie

Dinsdag 22 maart organiseert Facet Vrijwilligerssteunpunt van 19.00 tot 21.00 uur een interactieve training over het herkennen van en omgaan met dementie voor vrijwilligers in Ridderkerk. De training wordt gegeven door de trainers van kenniscentrum Samen Dementievriendelijk en vindt plaats in Wijkcentrum West aan de Boksdoornstraat 80. Deelname is gratis. Tijdens de training leert men dementie herkennen en krijgt men informatie over de GOED-methode. Er is ruimte voor het stellen van vragen. Na de training kan men beter controle houden over situaties die kunnen ontstaan als men met dementerenden te maken krijgt. Voorafgaand aan de training wordt verwacht dat deelnemers een korte basistraining van 15 minuten zelfstandig doen via: samendementievriendelijk.nl. Aanmelden kan via Facet Vrijwilligersacademie via: https://vrijwilligersacademie.facetriderkerk.nl of inschrijven.vsp@facetridderkerk.nl. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Facet Vrijwilligerssteunpunt via 0180-430440.