Fae Broere neemt haar prijs in ontvangst
Fae Broere neemt haar prijs in ontvangst Foto:

Voorleeskampioen

Fae Broere van OBS De Botter uit Ridderkerk heeft woensdag 16 februari de Ridderkerkse voorronde van de Nationale Voorleeswedstrijd gewonnen. Deze wedstrijd vond voor klein publiek plaats in de bibliotheek van Ridderkerk.
In de Spiegelzaal werden acht leeskampioenen van Ridderkerkse scholen om de beurt door presentator en bibliotheekconsulent Erica Vermeer naar voren gehaald en kort aan het publiek voorgesteld. Vervolgens las iedere kandidaat een fragment voor uit een zelfgekozen boek. Er werd door de jury gelet op zaken als uitspraak, verstaanbaarheid en tempo.
Ook het contact van de voorlezer met het publiek was belangrijk. Fae scoorde uiteindelijk het hoogst. Zij won met een fragment uit het boek “Floor breekt de regels” van Marjon Hoffman. Zij gaat door naar de regionale voorronde.