Van Dragt komt bomen in Bolnes

Bij het maandelijks open-huis-met-een-passie van de Protestantse gemeente te Bolnes is op dinsdag 1 maart natuurgids Aart van Dragt te gast. Hij zal deze ochtend vertellen over inheemse en uitheemse bomen. Bij zijn presentatie zal hij veel bomen laten zien die gefotografeerd zijn in Bolnes, “soorten uit allerlei delen van de wereld”. Na zijn verhaal zal men ongetwijfeld anders gaan kijken naar de natuur in de directe omgeving. Het open huis in de kerk aan de Pretoriusstraat 56 begint om 9.30 uur. Na koffie/thee met wat lekkers volgt het programmaonderdeel tot ca. 11.30 uur. Toegang is gratis. Vooraf aanmelden is niet nodig.

Wijkcentrum weer open

Wijkcentrum West (Boksdoornstraat 80) is vanaf maart weer volledig geopend voor ontmoeting en leuke activiteiten. Iedere week is er op dinsdag en donderdag van 10.00 tot 12.00 uur de koffie-inloop. Iedere tweede en vierde vrijdag van de maand zijn mannen welkom tijdens de “mannenclub” van 10.00 tot 12.00 uur. Wekelijks zijn er op vrijdagmiddag ontmoetingsactiviteiten; de eerste vrijdag van de maand een filmmiddag van 13.30 tot 16.00 uur, de tweede een breimiddag van 13.30 tot 15.30 uur, de derde een bingo van 14.00 tot 16.00 uur en de vierde vrijdag van de maand een creamiddag van 13.30 tot 15.30 uur. Deelname aan de activiteiten op vrijdag kost tussen € 2,50 en € 3,50 inclusief een kopje koffie of thee. Nieuwsgierig? Loopt gerust binnen en doe gezellig mee of schuif lekker aan. Er zijn altijd enthousiaste vrijwilligers aanwezig die u wegwijs maken of neem contact op met Jacqueline Revier van Facet Ridderkerk via 0180 - 432 350 of jacqueline.revier@facet
ridderkerk.nl.

KWF is op zoek naar collectanten

Het aantal collectanten van de KWF afdeling Ridderkerk loopt sinds een aantal jaren terug. Door dit tekort wordt er in meerdere delen in Ridderkerk niet of nauwelijks gecollecteerd. De afdeling is daarom dringend op zoek naar collectanten en wijkhoofden. Wie zich in september een paar uurtjes inzetten als collectant of met een paar uurtjes meer de eigen wijk coördineren als wijkhoofd kan zich melden via: kwf.ridderkerk@gmail.com.