Taveri boekt eerste winst

Na het verlies in de openingswedstrijd en de afgelaste wedstrijd door de storm Eunice van vorige week hebben de tafeltennissers van HBM/Taveri dan toch de eerste overwinning van het seizoen binnen. Afgelopen vrijdagavond werd in Den Haag het lastige HTTV, in een bij vlagen hoogstaande wedstrijd, verdiend met 3-7 aan de kant geschoven.
Hans Stapels zette de Ridderkerkers op het goede spoor door meteen in de allereerste wedstrijd van de avond de kopman aan Haagse zijde te verschalken en zo de thuisclub een flinke dreun te bezorgen. Door ook zijn twee resterende wedstrijden met prima spel in winst om te zetten completeerde hij zijn hattrick. Ook Patrick Weijers speelde een goede wedstrijd en wist twee winstpartijen in het enkelspel te boeken. Hij had ook kans op een derde zege maar liet in zijn slotwedstrijd twee matchpoints onbenut. Ook Robert Beenes kende een prima optreden en werd beloond met een winstpartij.

Sterk koppel
Het dubbelspel was er eentje om in te lijsten. Het in ere herstelde koppel Beenes/Weijers liet het duo van de tegenstander volstrekt kansloos.
De komende twee vrijdagavonden staan er twee thuiswedstrijden voor Taveri op het programma. Naar Ridderkerk komen respectievelijk Avanti uit Hazerswoude en Taveba uit Barendrecht, wee teams die worden gezien als de voornaamste degradatiekandidaten. Voor HBM/Taveri een uitgelezen kans om verder te stijgen op de ranglijst.
Door de aangekondigde versoepelingen van het kabinet is publiek ook weer welkom in het thuishonk aan de Da Costalaan in Ridderkerk-Oost. Aanvang van de wedstrijden is om 20.15 uur.

Vette vangst voor v.d. Padt

Met een afgetekend verschil was de vrije witviswedstrijd van ERHV De Waal afgelopen zaterdag een prooi voor Gerrit v.d. Padt. Met ruim 40 kilogram aan vis was het gat met de rest van het veld enorm.
Uitslag: 1) G. v.d. Padt 40.125 gram, 2) K. Kok 9650 gram, 3) G. Middelveld 6400 gram, 4) A. Middelveld 3375 gram, 5) J. de Leeuw 2900 gram.

Koppelwedstrijd
Op zaterdag heeft de Rijsoordse hengelsportvereniging een koppelwedstrijd in Dordrecht op het programma. Er zal met koppels van 8.30 tot 12.30 uur worden gevist op het Wantij. Om 7.00 wordt er geloot in het clubhuis aan de Vlasstraat.