Op 9 maart is de film "De "Luizenmoeder" te zien in de Hofzaal
Op 9 maart is de film "De "Luizenmoeder" te zien in de Hofzaal Foto:

BOLNES

Zwerfvuil opruimen
Op zaterdag 5 maart wordt er weer zwerfvuil opgeruimd in Bolnes. Vrijwilligers zijn tussen 9.00 en 12.00 uur met grijpers in de weer om het vuil van straat en de randen van de plantsoenen te plukken. Iedereen die mee wil doen kan zich voor een grijper en vuilniszak melden bij het “Bolwerk” van de Buurtpreventie aan de De la Reijstraat. Aan het eind van de morgen wacht hier voor alle werkers een hapje en een drankje.

Klaverjasmarathon voor koppels
Op zaterdag 19 maart a.s. organiseert de Klaverjasvereniging “De Laatste Slag” een “Koppel klaverjasmarathon” in WVC Bolnes. Er worden op deze dag acht partijen (Rotterdams) van 16 beurten gespeeld. Na elke partij schuift er een koppel naar de volgende tafel. De kaarten gaan vanaf 9.30 uur over tafel. Rond 17.00 uur is de prijsuitreiking. Deelname kost € 9 per persoon, inclusief lunch. Wie geen kaartmaat heeft kan dit bij aanmelding doorgeven. Meestal weet men dan wel een koppel te vormen. Aanmelden kan bij Jan van der Sluijs, 0180-410975 of sluijs16@kpnplanet.nl.

DRIEVLIET

Bingomarathon in de Fuik
Nu alles weer open is zal er zaterdag 19 maart weer een bingomarathon gehouden worden in het wijkcentrum De Fuik aan de Voorn 10. Er kunnen diverse geldprijzen worden gewonnen en met als hoofdprijs € 250. Tevens zal er een lunch geserveerd worden. Voor meer informatie en reserveringen kan men bellen naar De Fuik: 0180-499844. Wie de negentiende niet kan, maar wel een keer wil bingoën kan in de even weken op donderdagavond in De Fuik terecht. De eerstvolgende bingo is op donderdag 10 maart. Aanvang 19.15 uur.

RIDDERKERK

Filmmiddag in West
Iedere eerste vrijdag van de maand is er een filmmiddag in Wijkcentrum West aan de Boksdoornstraat 80. Op vrijdag 4 maart wordt “Pop Aye” gedraaid. In deze film gaat de niet meer gewaardeerde architect op reis met de olifant waarmee hij als jongetje op het Thaise platteland opgroeide. Aanvang is 13.30 uur. Entree is € 2,50, inclusief een kopje koffie of thee.

Luizenmoeder in Hofzaal
Op woensdag 9 maart wordt de film “De Luizenmoeder” vertoond in de Hofzaal aan het Koningsplein 1. Dit filmvervolg van de succesvolle televisieserie wordt om 19.30 uur gestart. Kaarten kosten € 7,50 per stuk, inclusief een drankje in de pauze. Toegangsbewijzen zijn te koop bij de klantenservice van de bibliotheek Ridderkerk, Bolnes en Slikkerveer of via: www.debibliotheekaanzet.nl onder het kopje ‘activiteiten’. Met ingang van maart worden weer twee keer per maand filmavonden georganiseerd door Bibliotheek AanZet en Filmhuis Ridderkerk. De consumpties worden verzorgd door grandcafé Burgerzaken.

Mattie Meeting in De Loods
Het jongerenwerk van Facet Ridderkerk organiseert op donderdag 10 maart als ‘Mattie Meeting’ een gamenight voor jongeren van 13 tot 18 jaar. Zij kunnen tussen 19.30 en 21.30 uur verschillende gezelschapsspellen en/of bordspellen met elkaar spelen in De Loods aan de P.C. Hooftstraat. Vanuit de aanpak eenzaamheid vanuit gemeente Ridderkerk is het jongerenwerk van Facet Ridderkerk aan de slag gegaan om eenzaamheid onder de jeugd aan te pakken. Samen met een groep Ridderkerkse ambassadeurs worden er diverse activiteiten georganiseerd. Uit dit initiatief is de Mattie Meeting ontstaan; een activiteit speciaal voor jongeren die moeite hebben met contact leggen met leeftijdsgenoten of graag meer vriendschappen zouden willen opdoen. Ieder kwartaal zal er een Mattie Meeting plaatsvinden met elke keer een andere activiteit, zodat er zoveel mogelijk verschillende jongeren worden bereikt. Aanmelden voor de gamenight op 10 maart kan bij jongerenwerkers Aaron Broere (06-55956285) en Joyce van Jole (06-11342903) of via Instagram op @JongRidderkerk.

Workshop Mocktails maken
Op dinsdag 15 maart organiseert Ridderkerk Langer Gezond in samenwerking met De Groene Pollepel een workshop Mocktails maken. Mocktails zijn cocktails, maar dan zonder alcohol. Er zijn veel variaties mogelijk voor warme of koude dagen. De workshop is van 19.00 tot 21.00 uur aan de Nicolaas Beetslaan 66. Deelname kost € 5 per persoon. Tijdens de workshop kan men genieten van een gezonde snack. Aanmelden kan bij Facet Ridderkerk via: info@facetridderkerk.nl of 0180-432350. Wees er snel bij, want er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Bingo bij RTV-Ridderkerk
Op dinsdag 29 maart wordt er weer bingo gespeeld in de kantine van RTV-Ridderkerk. Vorig jaar kwam er na een aantal jaren pauze een vervolg op de gezellige bingo’s die jarenlang werden georganiseerd door Aad en Giella de Bruyn. De eerste bingo op 26 oktober 2021 werd een succes. Helaas bleef het bij deze ene gezellige middag. want vanwege corona werden de geplande bingo’s afgelast. Dit voorjaar halen Gerda Veerman en Yvet den Haan de bingomolen weer tevoorschijn en de eerstvolgende bingo zal plaatsvinden op 29 maart tussen 14.00 en 16.00 uur. Meespelen kan vanaf € 5. In verband met een beperkt aantal beschikbare plaatsen dienen belangstellenden zich aan te melden bij Roelie ’t Jong: 06 5588 5980 of mail: roelietjong@gmail.com.

SLIKKERVEER

Peutergym in wijkcentrum
Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer start per 16 maart met een cursus “peutergym/dans” op de woensdagmorgen. Kinderen van 2½ tot 4 jaar kunnen hier wekelijks aan meedoen van 10.00 tot 11.00 uur. Op een speelse manier worden er allerlei oefeningen gedaan. Op woensdag 9 maart is het mogelijk om een gratis proefles te volgen in het wijkcentrum aan de Reijerweg 62. Ook is het mogelijk om deel te nemen op de vrijdagmiddag van 12.30 tot 13.30 uur. Deze cursus start op vrijdag 11 maart. Het zijn twee aparte cursussen. Kinderen kunnen tijdens de lopende serie niet switchen tussen de dagen. Voor meer informatie en aanmelding: 06 4098 8261 of info@sws-slikkerveer.nl