Arianne, Melindy, Gerda en Shirley van PvdA-GroenLinks
Arianne, Melindy, Gerda en Shirley van PvdA-GroenLinks Foto:

'Stem voor een vrouw'

Op acht maart is het de Internationale Vrouwendag. Wat betreft de PvdA en GroenLinks in Ridderkerk moet de aandacht voor de positie van vrouwen niet beperkt blijven tot deze jaarlijkse dag.
“Uit veel wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat besturen die diverser zijn tot betere besluiten leiden. Bedrijven met een bestuur dat bestaat uit mannen en meerdere vrouwen hebben minder risico op faillissement en hebben betere resultaten zoals omzet en winst. Dat komt door de Wet van Ashby: complexe besluiten zijn alleen effectief als ze genomen worden door diverse teams” stellen de partijen.

Beter bestuur
“En die betere kwaliteit door besturen met mannen en vrouwen, geldt ook bij de overheid” benadrukken PvdA en GroenLinks. Landelijk bestaan de gemeentebesturen voor 31% uit vrouwen en dat is lager dan vier jaar eerder. “In Ridderkerk zitten we op een schamele uit 20,7% .”

PvdA-GroenLinks vindt het bijzonder dat meer dan de helft van de Ridderkerkse inwoners een vrouw is maar dat zij in veel mindere mate worden vertegenwoordigd in het gemeentebestuur. Daarom op de gecombineerde lijst2 veel vrouwen: "Bij de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen kunt u met uw stem bijdragen een diverser gemeentebestuur. Dus stem 14,15 of 16maart! En bij voorkeur op een vrouw.”