LEZERS SCHRIJVEN

Lieve Ridderkerkers,
Ik ben een van de bomen in het Essenlaantje in het Oosterpark. U zult begrijpen dat het voor een Es niet meevalt om een column in de Combinatie te plaatsen, maar de omstandigheden maken dat de nood hoog is. Ik sta hier al decennia lang met mijn 51 familieleden in twee rijen langs het fiets- en wandelpad dat jullie ook wel het Essenlaantje noemen. We merken dat veel mensen het laantje niet alleen gebruiken om van A naar B te komen, maar hier vaak stilstaan om te genieten van onze verschijning, onze opstelling en ons aantal. Ongeveer zoals mensen van kunst kunnen genieten, zo voelen wij dat we een bron van vreugde en inspiratie zijn.
Maar anders dan kunst hebben we ook nog andere functies die voor élke Ridderkerker van belang zijn. We merken dat jullie steeds meer vervuilen en we moeten steeds meer ons best doen om de lucht voor jullie te zuiveren. Dat kunnen we alleen volhouden als jullie ons toestaan om te groeien
Nu wil de gemeente 14 familieleden kappen om een extra honkbalveld te realiseren, terwijl onze vrienden meerdere varianten hebben bedacht waarbij we wél nog honderden jaren kunnen doorgroeien voor toekomstige generaties. Kennelijk weegt onze multifunctionele waarde niet op tegen een bal met een knuppel slaan.
Jammer. Als u plassen op het Essenlaantje ziet terwijl het niet regent, dan weet u dat we huilen.

Namens de familie Es, met hulp van Roland Tomeï, Bomenfluisteraar

Paas Fancyfair in Slikkerveer

Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer organiseert op zaterdag 16 april een Paas Fancyfair in het wijkcentrum aan de Reijerweg 62 van 10.00 tot 16.00 uur. Men kan hiervoor een tafel huren om zijn/haar spullen te verkopen. Dit mogen nieuwe spullen zijn, tweedehands of zelfgemaakte artikelen. Tafelhuur is € 12,50. De tafels hebben een afmeting van 1,60 bij 0.80 cm. Per persoon kunnen er maximaal twee tafels worden gehuurd. Voor meer informatie en/of aanmeldingen om een tafel te huren, kan men mailen naar: info@sws-slikkerveer.nl met vermelding welke spullen er gaan worden verkocht.