Wie zag iets van deze aanrijding?
Wie zag iets van deze aanrijding? Foto:

INGEZONDEN

14 januari s`middags om 15:20 uur hebben wij met onze BMW een aanrijding gehad met een witte Mercedes sprinter bus. De locatie was de kruising Rotterdamseweg, Randweg/Populierenlaan. Wie heeft dit gezien en wil zich laten horen? HEEL GRAAG. tel 06-5184 0240.

Ongewenste partijreclame
Onze brievenbus is voorzien van een sticker dat we geen reclame willen ontvangen. Dat werkt altijd prima, totdat er gemeenteraadsverkiezingen zijn. Twee partijen hebben ons al "getrakteerd" op on- gewenste reclame. Bij navraag bij een van hen kregen we een verrassend antwoord: genoemde sticker geldt niet voor politieke partijen en dat is in de gemeenteraad besloten. Waarom is deze uitzondering? Mag een politieke partij dan bijvoorbeeld meer dan een reclamefolder van de Lidl? Ik vind dat niet kunnen en vraag me af waarom dit zo besloten is. Nogmaals: ik wens geen ongevraagde reclame.

Kees Verwey

Nul op de meter...
Ik las het artikel in de Combinatie en wil hierop reageren. Ik woon zelf in de Boekweitstraat, ook in nul op de meter woning. Helaas loopt niet alleen de woningen van de Tarwestraat tegen problemen aan. We zijn nu meer dan twee jaar bezig en de woningen zijn nog steeds niet klaar en opgeleverd. Er zijn nog steeds klussen die nog niet opgelost zijn. Project had nooit zo lang mogen duren en de beloftes die ze elke keer aan geven komen ze niet na. Ik weet als u alle woningen afgaat u meer mensen hoort die niet tevreden zijn hoe project verloopt. Helaas kunnen we geen kant op vanwege krapte woningmarkt moeten we deze ellende verplicht over ons heen laten komen. Af en toe geven ze ons klein presentje om ons zoet te houden maar eigenlijk is het schandalig. Onze mond allemaal open trekken durven we helaas ook niet. Ik heb zelf netjes aangeven bij woningstichting maar dan krijg je beloftes die ze elke keer weer niet nakomen. Ik ben echt soms radeloos, boos en verdrietig erom en ik denk nog meerdere mensen om mij heen. Ik blijf liever anoniem, want ik wil de woningstichting niet tegen me hebben.

P. uit O

Zich niet herkennen
Met veel plezier lees ik elke week De Combinatie. Deze keer stond er een brandbrief van Buurtpreventie Bolnes in. Over het afglijden van Bolnes naar een achterstand wijk. Druggebruik, criminaliteit, zwerfvuil enz, enz. U houdt het niet voormogelijk, maar laat nu een paar pagina's verder staan dat de bewoners van de Slingehof het heft zelf maar in handen genomen hebben, omdat de verantwoordelijken zich niet herkennen. Zowaar twee verschillende stukken in een weekkrant uitgaven over het zelfde onderwerp Maar het wordt nog mooier nog iets verder een ingezonden stuk over, ja wel u raad het al, van Martin Voogt. Toch wel cruciaal, drie onafhankelijk van elkaar in gezonden stukken over één onderwerp. U hoef niet meer te raden waar dit over gaat. Maar in het antwoord op de brandbrief herkennen mensen als de wijkagent, jongerenwerkers en de burgemeester zich niet. Nu blijkt de uitdrukking zich niet te herkennen ook al is over gewaaid uit Den Haag naar Ridderkerk. Maar ik denk dat het wel klopt dat deze personen zich niet herkennen. Ik als bewoner van Ridderkerk herken deze personen ook niet, dus vermoed ik dat ze heel weinig van hun krent af komen om eens in de wijken te gaan kijken. We hebben geluk deze maand in dezelfde Combinatie barst het van de reclame van de politieke partijen. Ik heb maar niet geteld wat de partijen aan het probleem willen doen, maar reken maar dat de partijen allemaal wat aan het probleem willen doen. Misschien herkennen zij zich wel in het probleem. Mogelijk korte termijn herkennen gedurende de verkiezingen. Hartelijke groeten en tot over 4 jaar dan stuur ik dit stuk maar weer op, best leuk toch. Maar niet vergeten te gaan stemmen anders heb u geen recht van spreken

Peter J. den Tek