WOB-verzoek over Rowdies

Bewonersgroep 3VO Biotoop heeft een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur (WOB) gedaan om de toetsten of de juiste procedures zijn gevolgd voor de toekomstige huisvesting van de Ridderkerk Rowdies. Het team van 3VO wil bekijken of de uitbreiding van het honkbalcomplex objectief en kritisch is beoordeeld door de gemeente. Ook hopen de bewoners te kunnen achterhalen of uitbreiding van sportpark Reyerpark ten behoeve van de Rowdies absoluut onmogelijk is. "We hebben alle informatie opgevraagd over de uitbreiding van de Rowdies in het Oosterpark en over de afwijzing van de locatie in het Reijerpark, namelijk: verzoeken, correspondentie, beleidsnota's, e-mails, memo's, notulen, besluiten, e.d., kortom enerzijds over de contacten tussen de gemeente, Sport Service Ridderkerk en haar rechtsvoorganger Sport en Welzijn en de Ridderkerk Rowdies, anderzijds over de contacten tussen de gemeente en provincie Zuid Holland en Rijkswaterstaat” aldus het 3VO-team.