Vragen over niet ideaal onderkomen voor OKK

Leefbaar Ridderkerk is met vragen aan het college opgekomen voor de huisvesting van gymnastiekvereniging OKK. De oudste sportvereniging van Ridderkerk (die 125 jaar bestond in 2020) heeft al enkele jaren geen eigen ruimte meer. LR-fractievoorzitter Karin Kayadoe wil weten waarom het zo lang moet duren voordat het college met een passende oplossing komt.
“Kan het college zich voorstellen dat dit proces wat al jaren voortschrijdt zonder enige toekomstperspectief voor OKK grote irritaties oplevert bij het bestuur en de leden van OKK?” stelt Kayadoe bij haar schriftelijke vragen.

Verjaardagsfeestjes
OKK had voorheen bij de gymvloer aan de Graaf Lodewijkstraat een aparte ruimte. Het bestuur kon hier vergaderen. Daarnaast werd de ruimte in combinatie met de valkuil beschikbaar gesteld voor verjaardagfeestjes. Dit leverde de vereniging inkomsten op waarvan ze materialen aanschaften. Hier konden zij ook de eigen materialen veilig achter slot opbergen, zodat de scholen hier geen gebruik van konden maken. Door de sloop van de gymzaal aan de Graaf Lodewijkstraat moest OKK verhuizen naar de Werf aan de Reijerweg in Slikkerveer.

Schade aan materialen
Hier is geen eigen ruimte beschikbaar voor OKK, waardoor de club genoodzaakt om bij iemand van het bestuur thuis te vergaderen. Ook is er geen gelegenheid meer om een ruimte beschikbaar te stellen voor kinderfeestjes. De materialen kan men er niet veilig achter slot en grendel opbergen, waardoor er ook scholen van gebruikmaken bij de gymlessen. Dit leidt tot schade, extra slijtage en zelfs tot verdwijnen van materiaal. “Is het college op de hoogte van deze problematiek. En is het college met Leefbaar Ridderkerk eens dat dit geen ideale situatie voor de vereniging is” wil Kayadoe van burgemeester en wethouders weten.

Zij vraagt van het college ook een toezegging om op korte termijn met het bestuur van OKK in gesprek te gaan om te kijken hoe deze problematiek opgelost kan worden.