De combiteams van OKK Ridderkerk
De combiteams van OKK Ridderkerk Foto:

Goud en brons voor combinatieteams OKK en KDO

Op zaterdag 12 maart vond de eerste wedstrijd van dit seizoen voor acht turnsters van de A-selectie van OKK Ridderkerk plaats in het topsportcentrum Rotterdam. OKK Ridderkerk nam met twee gecombineerde teams deel aan deze wedstrijd binnen de categorie middenbouw 4. In beide teams was er een samenwerking met KDO Alblasserdam.
Het team dat de dag startte bestond uit turnsters Nikki, Guusje, Linde-Sophie, Jenaya en Esmée namens OKK en Nynke namens KDO. De turnsters van OKK hadden al twee jaar lang geen districtswedstrijden meer gehad. De ochtend begon met wat gezonde spanning, maar daar was tijdens de wedstrijd nauwelijks iets van te merken. De meiden hebben een keurige prestatie geleverd en zijn zelfs eerste geworden met hun team. Jenaya wist individueel de hoogste score te behalen binnen deze wedstrijd. Esmee behaalde de hoogste score van de wedstrijd op het toestel sprong. Nikki haalde persoonlijk de beste scores op brug en vloer, Guusje op brug en Linde-Sophie op sprong. Laatstgenoemde draaide de gehele wedstrijd keurig mee ondanks zij veel minder trainingsuren dan de rest van haar teamgenoten heeft gemaakt vanwege een vervelende knieblessure.
In de tweede ronde was het tweede team aan de beurt, bestaande uit Melissa, Romée en Niyah namens OKK en Marieke en Femke namens KDO. Voor deze meiden was het de allereerste districtswedstrijd ooit. De meiden hadden er, ondanks wat zenuwen, veel zin in. Ze hebben een keurige prestatie geleverd door een derde plaats te behalen. Romée heeft persoonlijk haar beste score behaald op balk, Melissa op het toestel brug en Niyah op sprong en brug. De komende weken zal weer hard getraind gaan worden voor de volgende wedstrijd in mei.