Bert Vlot met Ingrid Zelessen bij de Burgerwissellijst
Bert Vlot met Ingrid Zelessen bij de Burgerwissellijst Foto:

RIDDERKERK

Opening van logeertuin
Op zaterdag 19 maart wordt de logeertuin in het Lohmanpark om 10.00 uur feestelijk geopend door wethouder Peter Meij. Ook is er een ruilbeurs van zaden, stekjes en planten van 10.00 tot 16.00 uur. Er is drinken en wat lekkers te koop bij de zorgboerderij. Bij droog weer is er ook een springkussen. Er zijn volop dieren te zien. Je kunt bijvoorbeeld op de foto met ram Bram! Kinderen kunnen een speurtocht doen in het park.
De logeertuin is een afgebakend stukje tuin in het Lohmanpark waar bewoners hun overbodige planten en struiken kunnen achterlaten en laten ‘logeren’ in het park. Inwoners van Ridderkerk die minder te besteden hebben en graag hun tuin willen vergroenen, kunnen hier gratis planten en/of struiken ophalen voor hun eigen tuin. Vrijwilligers van Present Ridderkerk zullen ook planten uit de logeertuin gaan gebruiken bij tuinprojecten van kwetsbare inwoners in Ridderkerk

Kledingverkoop
Op zaterdag 19 maart is er een extra opening van de kledingwinkel van Bij Bosshardt Ridderkerk. Bij het gebouw aan de Burgemeester van der Wayforstraat 32 wordt van 10.00 tot 14.00 uur tweedehands kleding verkocht. Er is ook baby- en kinderkleding bij, evenals schoenen, tassen en accessoires. Iedereen is welkom.

Yoga in Oost
Facet Ridderkerk biedt in bijna alle wijken van Ridderkerk yoga aan. Zo ook in de wijk Oost op woensdag van 13.00 tot 14.00 uur in het Trefpunt Oost aan De Genestetstraat 2. De lessen voor volwassen en senioren zijn gericht op lichaamsbeheersing, ontspanning en meditatie en bestaan uit rustige lichaams- en ontspanningsoefeningen. Ook zorgen de lessen voor soepele spieren en gewrichten. De oefeningen worden aangepast aan bewegingsbeperkingen. Mike Hartog, de ervaren yogadocent die al enkele jaren werkzaam is voor Facet, verzorgt de lessen. Iedereen van 60 jaar of ouder kan meedoen. De kosten zijn omgerekend € 4 per les. Er zijn nog enkele vrije plaatsen. Aanmelden voor een gratis proefles kan bij Jesper Lagendijk via 0180 – 432 350 of jesper.lagendijk@facetridderkerk.nl.

Roodborstje van Bert Vlot in de Burgerwissellijst
Op 10 maart was er weer een wisseling in de Burgerwissellijst. Tot 14 april hangt het werk ‘ontluikende nacht in de winter’ van Bert Vlot in de Burgerwissellijst, het is geschilderd in acryl op canvas en heeft een afmeting van 30-40 cm. Bert werd geïnspireerd toen hij dit werk maakte door de natuur; de vogels die in zijn tuin komen en de recente ‘tuinvogel telling’.
Bert heeft in 2019 ook al eerder meegedaan en is de 37ste Burgerwisselaar. Gelukkig kunnen de wisselingen in de Burgerwissellijst weer op de oude gezellige manier plaatsvinden; naast Ingrid Zelessen, de nieuwe coördinator van de Burgerwissellijst, was ook de familie van Bert hierbij aanwezig.
Grandcafé Burgerzaken is geopend van dinsdag tot en met zaterdag van 10.00 tot 22.00 uur, dus er is volop gelegenheid om het werk van Bert in de Burgerwissellijst te komen bekijken.

DRIEVLIET

Koffieochtend
Om de twee weken is er weer een koffieochtend in de zaal van de Ichtuskerk aan het Vlietplein. Vooral ouderen en alleenstaanden maken gebruik van deze ontmoetingsmogelijkheid. Op donderdag 24 maart is hiervoor weer gelegenheid van 10.00 tot 12.30 uur.

Zorgcafé over laatste fase
Op dinsdag 29 maart is er weer een Zorgcafé bij Aafje Reyerheem. Het thema van deze middag is “Zorg in de laatste levensfase”. De aanvang is 14.00 uur. De zaal aan de Torenmolen 1 is open vanaf 13.45 uur. Belangstellenden kunnen zich aanmelden via: 088 - 823 1017 of adriessen@aafje.nl. Het Zorgcafé is een samenwerking van Aafje en Karaat Mantelzorg.

BOLNES

Internationale samenkomst
In de Boezemkerk is op zondag 20 maart een internationale samenkomst. Deze middag van samenwerkende kerken in Riddererk is gericht op anderstaligen. Er wordt gezorgd voor vertalingen in het Engels, Arabisch en Farsi. Spreker deze middag is Arjo van Eijsden, die het zal hebben over het thema “Grenzeloze liefde”. De aanvang is 16.00 uur. Vanaf 15.30 uur zijn de kerkdeuren aan de Pretoriusstraat 2 open. Voor kinderen tot twaalf jaar is er een apart programma.

SLIKKERVEER

Peutergym
De Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer heeft weer een cursus peutergym op het programma staan. Deze cursus voor kinderen van 2½ tot 4 jaar bestaat uit acht lessen. Deelname kost € 28. Ter kennismaking is een gratis proefles mogelijk. Voor meer informatie kan men mailen naar: info@sws-slikkerveer.nl.

Klaverjastoernooi

Op vrijdag 15 april organiseert Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer een Paas Klaverjastoernooi. Deze kaartmiddag start om 13.30 uur in het wijkcentrum aan de Reijerweg 62, waar de zaal vanaf 13.00 uur openstaat voor de deelnemers. Er kunnen maximaal 32 personen meedoen. Deelname kost € 5. Aanmelden kan via 06 4098 8261. U wordt dan wel gevraagd het inschrijfgeld aan ons over te maken.

RIJSOORD

Koekeloerenmarkt
Op zaterdag 26 maart organiseert de KM-commissie van muziekvereniging Sursum Corda weer een markt in muziekgebouw “de Kraaienoot”. Deze keer met de naam Koekeloerenmarkt. In het gebouw aan de Rijksstraatweg 287 wordt om 10.00 uur gestart met de verkoop van “bruikbare rommel”. Het aanbod bestaat uit onder meer kleding, elektra, boeken, elpees, cd’s en curiosa. Er worden geen kramen aan derden verhuurd. De markt zal tot ongeveer 15.00 uur duren. De opbrengst is bestemd voor uniformen en instrumenten voor Sursum Corda.