Zaterdagmorgen kon alles goed gesorteerd op pallets worden gezet
Zaterdagmorgen kon alles goed gesorteerd op pallets worden gezet Foto:

Binnen enkele dagen vrachtwagen vol

Bij Van der Valk Ridderkerk was vorige week een succesvolle actie voor Oekraïense vluchtelingen in Polen. Een volledig geladen vrachtwagen kon afgelopen maandag richting Krakau. Van der Valk zette de inzamelingsactie op in samenwerking met Easy Road Transport. Dit transportbedrijf van de echtgenoot van een van de medewerkers van Hotel Van der Valk Ridderkerk stelde een vrachtwagen met chauffeur ter beschikking. Een andere collega heeft een bevriend contactpersoon in het Universitair Ziekenhuis van Krakau, die de spullen direct kan verdelen over de opvanglocaties in de stad. Onder meer via Facebook en andere sociale media werd een oproep gedaan om spullen te brengen waar hoge behoefte aan is. Op dit lijstje stonden onder meer slaapzakken, (warme) kleding, regenjassen, ondergoed, luiers, toiletpapier, batterijen, kaarsen en lucifers. Daarnaast kon men zeep, shampoo, tandpasta, tandenborstels, mondkapjes, water, eten in blik en energy bars inleveren. Er werd massaal gehoor aan gegeven. Alles werd opgeslagen en ingepakt in de boerderij bij Van der Valk, waar men even door de voorraad dozen dreigde te raken. Ook daar kwamen al snel weer aanbieders voor. Op vrijdag bleek dat er al zoveel binnen was gebracht dat er van de laatste inleverdag op zaterdag kon worden afgezien.