'Ten koste van landschap'

(vervolg van voorpagina) In de brief aan Provinciale stellen de zes fractieleiders dat de plannen niet stroken met de idee achter de Ruimte voor Ruimte regeling: “Een zo’n groot aantal woningen voor de Geerpolder zou een volledige transformatie betekenen van het huidige landschap en komt er gewoon op neer dat het stedelijk gebied van Rijsoord fors wordt uitgebreid ten koste van een nu nog deels open polderlandschap.”
De brief aan de provincie is ondertekend door de fractievoorzitter van Echt voor Ridderkerk, PvdA, GroenLinks, Leefbaar Ridderkerk, VVD en Burger op 1. De partijen zijn duidelijk met hun boodschap, die ze ook naar alle statenfracties hebben gestuurd: "Wij verzoeken de zienswijze van het college om de Geerpolder op te nemen op de 3ha kaart in de Verordening Ruimte niet te honoreren zolang de gemeenteraad van Ridderkerk zich niet heeft uitgesproken over de meest gewenste ontwikkeling van de Geerpolder."

Computerwijs met Facet

Facet Ridderkerk biedt individuele lessen aan huis voor 65-plussers uit Ridderkerk die zekerder willen worden met de computer of vragen hebben op het gebied van computers, laptops, iPad/tablet en smartphones. Een vrijwilliger komt langs en beantwoordt alle vragen. De kosten bedragen € 10 per uur.
Deze service is ook voor kleine reparaties aan computer, laptop of printer, hulp bij het installeren van e-mail of besturingssystemen, hulp bij alle overige problemen met betrekking tot een iPad, smartphone, tablet, computer en laptop en het installeren en/of instellen van televisie en/of audioapparatuur.
Voor het inplannen van een individuele (computer)les aan huis kan men een afspraak maken bij Facet Ridderkerk via 0180-432350. Ook kan men hiervoor langskomen bij het kantoor van Facet aan de Schoutstraat 5 in het centrum van Ridderkerk.