Quooker kiest voor Nieuw Reijerwaard

Quooker vestigt zich aan de Bieslookweg op Nieuw Reijerwaard. Daartoe hebben Niels Peteri en Walter Peteri van Quooker en Tanja de Jonge, voorzitter van de Gemeenschappelijke Regeling Nieuw Reijerwaard (GRNR), een voorreservering voor 9,1 hectare bouwgrond ondertekend.
Tanja de Jonge is om verschillende redenen blij met de komst van Quooker naar Nieuw Reijerwaard. "Quooker is een fantastisch familiebedrijf met stevige wortels in onze regio. Een uitvinder en fabrikant die, evenals Nieuw Reijerwaard, innovatie en duurzaamheid hoog in het vaandel heeft.”
Vice-voorzitter van de GRNR Henk van Os onderstreept het belang van de voorreservering: "Dankzij de verhuizing van de Staalstraat in Ridderkerk naar Nieuw Reijerwaard kunnen alle medewerkers uit de directe regio hun werk behouden én ontstaat aanzienlijk veel extra werkgelegenheid op alle niveaus. Deze nieuwe banen wil Quooker mede invullen met bewoners uit Barendrecht, Ridderkerk en Rotterdam met een afstand tot de arbeidsmarkt. Hiervoor wordt een samenwerkingsovereenkomst tussen Quooker, de GRNR en de gemeenten afgesloten. Ik waardeer de regionale én sociale betrokkenheid en verbondenheid van Quooker enorm.”
Quooker heeft de 9,1 ha hard nodig om door te groeien van de huidige 450 naar 1200 medewerkers in 2030.Quooker bouwt een volledig duurzaam bedrijfscomplex met hoofdkantoor, fabriek en distributiecentrum.
Van de 96 hectare bouwgrond op Nieuw Reijerwaard mag, volgens aanvullende afspraken van februari 2021, maximaal tien procent worden verkocht aan een bedrijven die niet direct actief zijn binnen de sector AGF of aanverwante logistiek. De verkoop van bouwgrond aan Quooker valt onder deze richtlijn.