Foto:

Advies voor energiebesparing

Bij de FoodCompany Ridderkerk konden inwoners de afgelopen dinsdagen gratis advies krijgen van adviseurs duurzaamheid Marcel en Ivar van het bedrijf Zet Duurzaam Stappen. Zij spraken met inwoners over verduurzamen, isoleren en het aanvragen van de Groene Bon. Met de Groene Bon kunnen huurders voor €90 aan energiebesparende middelen aanschaffen, zoals tochtstrip of radiatorfolie. Sommige inwoners zagen op tegen de werkzaamheden maar die kunnen tegen een kleine vergoeding ook worden uitgevoerd. De reacties waren positief.
Het bestuur van de FoodCompany is geïnformeerd over knelpunten bij het aanvragen van de bon. Zo heeft niet iedereen een mailadres, een 06 nummer of een goede telefoon. En die zijn wel nodig om de Groene Bon aan te vragen. Het formulier lezen en kunnen begrijpen bleek ook niet eenvoudig. De adviseurs werd dan ook gevraagd om de formulieren te helpen invullen. Het zijn aandachtspunten voor een volgende actie.
De Groene Bon actie van de gemeente Ridderkerk loopt nog tot 11 april 2022. Meer informatie op www.groenebon.nl.