Walking football in Rockanje

Op 15 maart vertrokken de deelnemers van Walking Football Ridderkerk naar het strand van Rockanje. Trainer Dirk Plaisier was vooraf al wezen kijken en hij had een prachtige wandeling uitgezet door de duinen. Na de wandeling werd er op het strand walking football gespeeld. Daarna kon het hele gezelschap genieten van een heerlijke lunch. "Als vereniging hebben wij veel contact met Jesper Lagendijk van Facet Ridderkerk als ambassadeur van Ridderkerk Langer Gezond ” zegt voorzitter Jan Jansen: "Walking football past precies in de doelstelling. Ouderen meer in beweging krijgen en de sociale contacten aanhalen. Wij hebben nu 28 deelnemers tussen de 60 en 82 jaar”.
Men is voornemens nog meer activiteiten ontwikkelen voor het komend seizoen. Maar iedere dinsdagmorgen walking football spelen blijft de eerste doelstelling. Penningmeester Wim de Jong rekende in Rockanje de lunch af en was blij dat deze door twee bedrijven was gesponsord.