Smullen van de pannenkoeken van De Bosweide
Smullen van de pannenkoeken van De Bosweide Foto:

Pannenkoekenfeestje

Vorige week donderdag was het voor Obs De Bosweide Pannenkoekdag en dat werd gevierd met de  ‘overburen‘ van de Noordhave. De Nationale
Pannenkoekdag was officieel vrijdag, maar door de andere activiteiten binnen de school, was het beter dit een dag eerder te doen. De ouderen van de Noordhave en de bezoekers van de soos, waren uitgenodigd om een heerlijk pannenkoek te komen eten. De ouders en kinderen van de Bosweide bakten overheerlijke pannenkoeken, bedienden hun gasten en zorgden ervoor dat ze niets tekort kwamen. Het was een heus smulfeest, voor jong en oud.

LEZERS SCHRIJVEN

Rijsoord is afvoerputje
Rijsoord was ooit de Parel van Ridderkerk, inmiddels lijkt het erop dat het het afvalputje van Ridderkerk is geworden. Waar het ene raadslid het er over heeft, dat de Rijksstraatweg autoluw moet worden, ligt blijkbaar het personeel van burgemeester Anny Attema te slapen. Wat schetst onze verbazing? De gemeente Hendrik Ido Ambacht heeft aan het einde van hun gemeente (begin van Rijsoord) besloten om het hondenpension aanzienlijk uit te breiden. En dat is nog niet alles. Nee, ze krijgen ook nog eens een vergunning om een pannenkoekenhuis te bouwen met 200 parkeerplekken! De gemeente Ambacht heeft zonder pardon, het bestemmingsplan gewijzigd van landbouwgrond/bosgrond naar bouwgrond, heeft meneer gekocht voor 2 euro m2. Moet je dat in Rijsoord is proberen om een bestemmingsplan te wijziging voor particulieren. Lukt je nooit!
Waar Rijsoordenaren amper mogen bouwen door wat stugge starre ambtenaren en alle projecten ongeveer 10 jaar duren, mogen we in Rijsoord amper iets. Enfin, nu las ik ook dat men de Geerpolder wil volbouwen, prima (zal ook weer 10 jaar duren), lekker naast zo'n hondenpension.
 Ambtenaren van Ridderkerk, doe wat voor onze Rijsoordenaren. We hebben, al nieuw Reijerwaard door Barendrecht in ons maag gesplitst gekregen (wij industrie , zij prachtige woningen) en nu dit weer. Kan een ambtenaar/bestuurder ons dit keer niet in de kou laten staan! Gaarne een reactie van de Gemeente.

John Plijsier

Bedankt voor uw stem!
Het was de eerste keer dat de PvdA en GroenLinks in Ridderkerk samen hebben meegedaan aan de verkiezingen. Tijdens onze positieve campagne hebben we heel veel gesprekken gevoerd. Na het sluiten van de stembussen bleek dat 2689 inwoners op ons hebben gestemd. Dit betekent dat we 4 zetels hebben gehaald, zelfs bijna vijf! Een mooi resultaat, waar we heel blij mee zijn.
We willen iedereen die op ons heeft gestemd, bedanken voor het vertrouwen. We gaan als een sterke fractie aan de slag. En zullen ons de komende vier jaar met veel energie en enthousiasme gaan inzetten voor onder andere meer betaalbare woningen voor jong en oud, een groen en duurzaam Ridderkerk, waardige en betrokken zorg, fatsoenlijk inkomen en meer invloed voor inwoners en lokale ondernemers op het gemeentelijk beleid. En we blijven natuurlijk het afvalbeleid kritisch volgen.
Wij willen het vertrouwen dat u in ons heeft gesteld, waar maken. Wij hopen samen met u te bouwen aan herstel van vertrouwen tussen overheid en inwoner. Heeft u vragen, opmerkingen, tips of ideeën? Bel of mail ons. Onze contactgegevens staan op onze website: www.pvdagroenlinksridderkerk.nl.
 Ook deze periode komen of blijven wij graag met u in gesprek. Wij bouwen aan vertrouwen, voor een groen en sociaal Ridderkerk.

Jeroen Rijsdijk
Björn Ros