Frank en Leonie zijn blij dat de familienaam weer boven de showroom staat
Frank en Leonie zijn blij dat de familienaam weer boven de showroom staat Foto:

Blaak Automotive: andere naam voor zelfde service

Begin dit jaar verdwenen alle uitingen van Hyundai van de gevel en de showroom van het Ridderkerkse autobedrijf De Blaak. Het einde van een 28-jarig dealerschap, maar een nieuw begin voor Blaak Automotive. De huisstijl van het nu universele autobedrijf is reeds zichtbaar aan de buitenzijde en wordt nu ook in twee showrooms doorgevoerd.
Een tweede showroom? “Het is een grote aanbouw aan de achterzijde die we tot kort verhuurden. We hebben het nu bij ons bedrijf getrokken om meer jonge occasions te kunnen presenteren. Daar zijn natuurlijk Hyundai’s bij, maar we richten ons nu op alle merken” vertelt Frank Blaak. Het 65 jaar geleden gestarte autobedrijf is bijna officieel dealer geweest. In eerdere jaren van onder meer Volkswagen, Suzuki en Subaru.

Huiskamergevoel
“Het verlengen met Hyundai hebben we lang overwogen. Uiteindelijk hebben we besloten om het niet te doen. We konden dealer worden voor de regio Rotterdam-Zuid. Dat zou wel tot gevolg hebben gehad dat we dan uit Ridderkerk moesten vertrekken en dat wilden we niet. We hebben hier al zo lang onze vaste klanten en die willen we dezelfde service kunnen blijven bieden” aldus Frank. Zijn zus Leonie knikt instemmend: “We moesten een veel groter dealerbedrijf worden met verschillende vestigingen. We zouden dan zo’n vijftig mensen in dienst hebben. Dan kun je niet voorkomen dat klanten nummers worden, terwijl wij iedereen graag nog persoonlijk willen benaderen. We proberen dat ook met de inrichting van onze showrooms uit te stralen. Wie er binnenstapt moet zich in een huiskamer voelen.”

Jarenlange expertise
Onder de naam Blaak Automotive blijft het bedrijf Hyundai-rijders van dienst zijn. “We kunnen nog altijd bemiddelen voor de aankoop van een nieuwe Hyundai en kunnen onveranderd repareren naar de fabrieksvoorschriften. We kunnen voortborduren op jarenlange expertise en hebben als Profile Car & Tyre Service al meer dan vijftien ervaring op gedaan met andere merken. We kunnen echt iedereen van dienst zijn” benadrukken Frank en Leonie. Het mooiste bij alle recente veranderingen voor broer en zus? “Dat de familienaam weer op de gevel staat.”
Blaak Automotive is gevestigd aan de Zadelmakerstraat 2 in Ridderkerk. Het actuele occasionaanbod kan worden bekeken op: www.blaakautomotive.nl.

John van Putten: “Reclame moet opvallen”

Op een opvallende plek in het centrum van Ridderkerk is Promopaper gevestigd. Het is het reclamebedrijf van John van Putten, die vanaf 2005 zijn bedrijf opbouwde in Rotterdam-Zuid. “Voor mijn klanten die via de rijksweg komen is het een afslag verder, maar ik ben hier wel beter bereikbaar” zegt de ondernemer.
Van Putten is een voormalig supermarktmanager, die het maken van goede reclame in de vingers heeft: “In de avonduren heb ik een reclame-opleiding gedaan. Daarna maakte ik voor vrienden flyers en posters, ook omdat ik dat heel leuk vond om te doen. Bijna 20 jaar geleden besloot ik om van die hobby mijn beroep te maken.”

Advertentieopmaak
Het kantoor van Promopaper heeft veel weg van een klassieke drukkerij. In plaats van drukpersen staan hier echter krachtigere printers met drukwerkkwaliteit, waarmee de Rotterdammer snel voor promotioneel drukwerk kan zorgen. Het reclamewerk beperkt zich niet tot folders, flyers en posters. Ook reclameborden, vlaggen en spandoeken kunnen verzorgd worden door Promopaper. Met eigen ontwerp kan John bedrijven ook van dienst zijn met het ontwerp van een nieuwe huisstijl en het opmaken van advertenties: “Een advertentie moet opvallen. Dat geeft de meeste respons.”

Rouwkaartenservice
Een bijzondere activiteit van Promopaper is het maken van rouwkaarten. Veel uitvaartondernemers in de regio doen een beroep op de service van John, die met de door hem opgezette rouwkaartenservice.nl binnen 24 uur rouwkaarten in heel Nederland kan afleveren. "In het weekend werk ik in principe niet, maar het maken van een rouwkaart kun je niet een dagje lagen liggen.”
Promopaper is gevestigd aan de Verlengde Kerkweg 1. Contact kan via: info@promopaper.nl of 0646 – 655 644

John van Putten is neergestreken aan de Verlengde Kerkweg 1