Filmhuis Ridderkerk draait "Die Blechttrommel"
Filmhuis Ridderkerk draait "Die Blechttrommel" Foto:

RIDDERKERK

Filmhuis vertoont 'Die Blechttrommel'
Op vrijdag 25 maart vertoont Filmhuis Ridderkerk de op het filmfestival van Cannes met een Gouden Palm bekroonde film 'Die Blechtrommel'. De film gaat over Oskar, die voor zijn derde verjaardag een blinkende nieuwe blikken trommel krijgt. Hij besluit dan om niet meer te groeien en niet te worden als een van de ellendige voorbeelden van de volwassenenwereld, die hij rondom zich ziet. Wanneer de wereld rondom hem te grof wordt, begint de jongen op zijn trommel te slaan en wanneer iemand probeert om hem zijn speelgoed af te nemen, schreeuwt hij een oorverdovende gil die glas doet breken. De film begint om 19.30 uur in de zaal aan het Koningsplein 2. Halverwege is er een pauze. Kaarten zijn voor € 7 (inclusief consumptie) verkrijgbaar bij de balie van Bibliotheek AanZet aan het Koningsplein.

Bingo bij RTV-Ridderkerk
Op dinsdag 29 maart wordt er weer bingo gespeeld in de kantine van RTV-Ridderkerk. Nadat het door corona weer even stil was komen te liggen krijgen de bingomiddagen weer een vervolg. Gerda Veerman en Yvet den Haan zitten op 29 maart weer achter de bingomolen van 14.00 tot 16.00 uur. Meespelen kan al vanaf € 5,00. In verband met een beperkt aantal plaatsen dienen belangstellenden zich vooraf aan te melden bij Roelie ’t Jong via 06 5588 5980 of roelietjong@gmail.com.

Repair Café in West
In Wijkcentrum West is het Repair Café weer in bedrijf op zaterdag 26 maart. Van 10.00 tot 12.00 uur staan de vrijwilligers aan de Boksdoornstraat 80 klaar om het herstellen van onder meer broodroosters, koffiezetapparaten, föhns, speelgoed en rollators. Ook met problemen met de tablet of computer kan men terecht. Vanwege de drukte kan men tot 11.30 uur reparaties aanbieden. Men kan op het resultaat wachten bij een kopje koffie of thee.

BOLNES

Ruilbeurs
Postzegelvereniging R.E.O. organiseert op zaterdag 26 maart weer een ruilmiddag in het zalencentrum van de Protestantse Gemeente Bolnes. De verzamelaars kunnen elkaar tussen 14.00 en 16.00 uur treffen in de zaal aan de Pretoriusstraat 56. De toegang is gratis, ook voor niet-leden. Er zijn deze middag ook postzegels met voordelige prijzen te koop.

Lezing over dromen
Bij het maandelijkse open-huis-met-een-passie is op dinsdag 5 april huisarts Jan Huisman te gast. Hij verzorgt deze ochtend een presentatie over de wondere wereld van dromen. Het programma begint om 9.30 uur met koffie, thee en wat lekkers. Daarna volgt de lezing en kan men daarover in gesprek. Rond 11.45 uur is de afsluiting. Toegang is gratis, maar van wie het missen kan is een kleine gift welkom in de speciale spaarpot voor opbouwwerkactiviteiten. Het open huis is in het gebouw van de Protestantse Gemeente te Bolnes aan de Pretoriusstraat 56. Voor meer informatie kan men contact opnemen met pastor/opbouwerker Ria Keijzer-Meeuwse via 06 5022 8250.

DRIEVLIET

Vrouwenochtend
Op woensdagochtend 30 maart wordt er in de Ichthuskerk (Vlietplein 1) een vrouwenochtend georganiseerd. Annemarie van Heijningen-Steenbergen zal deze morgen spreken over het thema ‘Dochters in Gods huisgezin’. Het belooft een verrassende ochtend te worden met een mengeling van levensernst en luchtigheid. Onderwerpen die aan de orde komen zijn: goede voornemens en fiasco’s, eerlijkheid en de rol van de kerk (en wat jij daar aan toe te voegen hebt). Om 9.00 uur staat de koffie klaar in de zaal aan het Vlietplein 1. Het programma begint om 9.15 uur. Kinderoppas is aanwezig. Ook zal er een boekentafel staan. Deelname is gratis. Er wordt een collecte gehouden voor de onkosten.

SLIKKERVEER

PCOB-middag over hospice
De Protestants Christelijke Ouderenbond (PCOB) houdt op woensdag 30 maart haar maandelijkse bijeenkomst. Mevrouw van Unen van Hospice de Reiziger in Barendrecht komt vertellen over wat het werken in een hospice inhoudt. Deze middag is een samenwerking met de commissie, bestaande uit personen van diverse kerken in de Gemeente Ridderkerk die activiteiten in de 40-dagentijd organiseert. De bijeenkomst in de kerk bij het Dillenburgplein is van 14.00 tot 16.00 uur. Iedereen is van harte welkom.

Dance/Fit voor volwassenen
Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer biedt op de donderdagavond bewegingsuren voor volwassenen met Dance/Fit. Deze cursus bestaat uit 10 lessen. Deelname kost € 25. Er zijn twee afzonderlijke groepen. De eerste groep is van 19.00 tot 19.45 uur en de tweede groep is van 20.00 tot 20.45 uur. Het is niet mogelijk om tijdens de cursus te switchen tussen de groepen. Het is mogelijk om ter kennismaking een proefles te volgen. Voor meer informatie: info@sws-slikkerveer.nl..

Paas fancyfair
Op zaterdag 16 april aanstaande organiseert Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer een paas fancyfair. Op deze fair kan men eigen spullen verkopen. Dit mogen nieuwe producten zijn, maar ook tweedehands spullen. Een tafel huren kost € 12,50. De fair wordt gehouden van 10.00 tot 16.00 uur. Voor meer informatie kunnen belangstellenden mailen naar: info@sws-slikkerveer.nl

OOSTENDAM

Bingo in Korenbloem
Bij Speeltuinvereniging Oostendam wordt op zaterdag 26 maart de bingomolen uit de mottenballen gehaald. Na twee jaar van gedwongen stilstand wordt er weer een bingoavond gepresenteerd. In weerwil van alle recente prijsverhogingen kan men nog steeds meedoen aan gewone rondjes voor € 0,50 per kaartje en voor de superrondes voor € 1 per bingokaart. De prijzentafel zal rijk gevuld zijn en zal vanaf 20.00 uur worden leeg gespeeld. De Korenbloem aan de Tarwestraat 34a staat vanaf 19.00 uur voor de deelnemers open. Iedereen wordt ontvangen met een gratis kopje koffie. Minimumleeftijd voor deze avond is 16 jaar.