Workshop helpt met minderen van suiker

Ik ben toch niet van suiker?! Onder deze titel organiseert leefstijlcoach Marlène Balvert  in Ridderkerk een workshop waarin de deelnemers in drie bijeenkomsten zelf aan de slag gaan met het minderen van suiker.
De meeste mensen die minderen met suiker voelen zich energieker en minder vermoeid.
Klinkt goed, maar niet eenvoudig in praktijk te brengen. Dus denk je al langer, wat minder suiker zou beter zijn? Maar: hoe doe je dat? Hoe blijft het leuk? Het is zo moeilijk, het lijkt wel of ik verslaafd ben aan suiker. Waar moet ik beginnen? In de workshopserie ‘Ik ben toch niet van suiker?!’ gaat men stap voor stap naar een plan om suiker af te bouwen: "Je komt niet alleen meer te weten over suiker, maar je doet het ook ècht." De workshop bestaat uit drie bijeenkomsten en wordt gehouden op 12 en 19 april en 3 mei, van 19.45 tot 21.15 uur in het scoutingclubhuis aan de Baden Powellstraat in Slikkerveer. De kosten bedragen 37,50 per persoon. Aanmelden kan via info@metmarlene.nl..

'De Vinyljaren' terug naar 1988

De makers van het programma ‘The Story Of’ van Radio Ridderkerk stellen voor de laatste zondag van de maand “De Vinyljaren” samen. Het team gaat met dit programma terug in de tijd met platen en nieuws uit een specifiek jaar. Op zondag 27 maart gaat men terug naar 1988. Berichten en muziek uit dat jaar zijn zondagmiddag te beluisteren tussen 17.00 en 18.00 uur.

LEZERS SCHRIJVEN

Plastic afval
80 a 90 % van het restafval is plastic. Voorheen werd dat gescheiden ingezameld, maar omdat de olieprijzen toen laag waren, was er vanuit het buitenland steeds minder belangstelling voor het plastic afval. Daarop werd besloten om het plastic afval bij het restafval te voegen en het elders te laten scheiden. We zijn nu gaan betalen voor het restafval, inclusief plastic afval. Maar nu de olieprijzen skyhigh gestegen zijn , zal het rest plastic ook weer meer waard zijn. De vraag is nu of en in hoeverre wij hier ook gaan profiteren. Of mogen we wel meer gaan betalen voor ons rest afval, maar zien we van de hogere opbrengst van het plastic afval niets terug? Graag zie ik een reactie van de gemeente tegemoet

Hans Bakker