Overhandiging van een welverdiend diploma
Overhandiging van een welverdiend diploma Foto:

Prachtige examens van Zonnekinderen

De Zonnekinderen hebben vorige week vol trots laten zien wat ze geleerd hebben tijdens de vele lessen van het Zonnekind in Ridderkerk. Het was dan ook een feestelijke afsluiting van dan weer wel les geven en dan weer niet les geven in verband met de lock downs.
De Zonnekinderen hebben allemaal op hun eigen niveau hele mooie aikido oefeningen laten zien. Zelf de kinderen die pas er op zitten werden goed gecoacht door de Zonnekinderen die examen oefeningen moesten doen.
Ouders en zelf grootouders en broertjes en zussen waren aanwezig in een sfeer vol van verwachting over hoe het examen afgelegd zou worden Iedereen was dan ook heel blij en met veel trots werd er melding gemaakt van het vele oefenen tijdens de lessen. Er werd zo geconcentreerd gewerkt en geoefend dat je zelf een speld niet kon horen vallen.
Daarom konden de diploma’s met gepaste trots in ontvangst genomen worden. Ouders gaven duidelijk te kennen dat hun zoon of dochter heel veel vorderingen gemaakt heeft tijdens de lessen van het Zonnekind.

Pubergroep
Steeds weer komen er nieuwe kinderen bij om deze trainingen te doen. En gaan de kinderen die al wat langer er op zitten door naar de pubers: “Hier zie je dan ook een groep van Zonnekinderen die volledig de technieken van de aikido beheersen en in de praktijk toe kunnen passen” aldus de trainers.
Er wordt geoefend met kinderen vanaf 4 jaar tot en met 8 jaar om 16.00 uur tot 17.00 uur En voor de grotere Zonnekinderen vanaf 17.00 uur tot en met 18.00 uur. Voor de pubers vanaf 19.00 uur tot en met 20.00 uur. De oefenruimte is Platanenstraat 6 te Ridderkerk.

Ouders/verzorgers die meer willen weten of een kind een keer mee willen laten doen, kunnen vrijblijvend langskomen voor een kennismaking. Voor meer informatie: 0180-417135 of www.het-zonnekind.
com.

Workshop ‘Luisteren als basis’ voor Ridderkerkse vrijwilligers

Facet Vrijwilligerssteunpunt organiseert donderdag 7 april van 19:00 tot 22:00 uur een workshop ‘Luisteren als basis' voor Ridderkerkse vrijwilligers in Wijkcentrum West (Boksdoornstraat 80, Ridderkerk). De workshop wordt gegeven door trainers van LuisterGoud.
Luisteren lijkt passief, maar wanneer je écht naar iemand luistert is dat een actieve bezigheid. Je biedt niet alleen je aandacht aan, maar zet ook jouw vaardigheden in die leiden tot beter contact; aandachtig zijn, aansluiten en doorvragen. Op deze avond gaat men het luisteren oefenen en samenvatten, oefenen met soorten vragen en hoe men kan focussen op zowel het verhaal als de emoties van de ander. Aanmelden kan via Facet Vrijwilligersacademie: inschrijven.vsp@facetridderkerk.nl. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Facet via 0180 - 430 440.