Kelly de Jonge (4), Joelle Geerts (9) en Hennie Hagoort (11) zien Patricia Vester redden Foto:

Waterpolodames winnen met moeite

De tegenstander van de Ridderkerkse waterpolovrouwen afgelopen zaterdag, het Leiderdorpse SG Aquadraat, draait een teleurstellend seizoen. Toch hadden de dames van Poseidon '56 bijzonder veel moeite om de wedstrijd in een overwinning om te zetten. Pas in de laatste periode kwam de thuisploeg op voorsprong.
De bezoeksters uit Leiderdorp begonnen fel aan de wedstrijd en wisten al uit de eerste aanval op 0-1 te komen. Daar bleef het op dat moment ook bij. Poseidon '56 kon gemakkelijk de regie overnemen, kwam snel weer op gelijke hoogte en kon, zelfs na het missen van een aantal kansen, uitlopen naar 3-1. Ook in de tweede periode openden de bezoeksters met een doelpunt. Opnieuw leek het Ridderkerkse team de zaken weer op orde te stellen, maar na de 4-2 bleek SG Aquadraat over meer inhoud te beschikken. In minder dan twee minuten tijd scoorde de uitploeg drie keer om met een 4-5 voorsprong van kant te wisselen. Poseidon moest aan de bak om puntverlies, zoals eerder dit seizoen in Leiderdorp, te voorkomen. De verdediging van de bezoeksters bleef echter gemakkelijk overeind. De Ridderkerkse vrouwen kregen wel degelijk enkele goede kansen, maar wisten deze niet te verzilveren. Wat in de derde periode niet lukte, lukte in de vierde periode wel. Aquadraat kon het Ridderkerkse tempo niet meer bijbenen en zag na anderhalve minuut de gelijkmaker op het scorebord verschijnen. Daarmee was de spirit van de uitploeg gebroken en met nog twee snelle doelpunten in iets meer dan een halve minuut wist Poseidon '56 met de hakken over de sloot de overwinning voor zich op te eisen.