Kees Mulder en Jan Sintemaartensdijk haalden het touw weg
Kees Mulder en Jan Sintemaartensdijk haalden het touw weg Foto:

Persoonlijke oorlogsverhalen voor schoolkinderen in Oudheidkamer

Afgelopen zaterdag is in de Oudheidkamer de tentoonstelling "Ridderkerk en de Tweede Wereldoorlog” geopend. Het touw voor de tentoonstellingsruimte werd weggehaald door Kees Mulder en Jan Sintemaartensdijk. Beide heren, 86 en 88 jaar, hebben een bijzondere rol bij deze tentoonstelling. Zij zullen bij de schoolbezoeken vertellen over de oorlog die ze als kind hebben meegemaakt. Met de scholen die al hebben ingetekend komen er ruim 200 kinderen naar de Oudheidkamer. Voor iedereen blijft de tentoonstelling te zien tot en met 28 mei. Bezoektijden zijn donderdag t/m zaterdag van 13.30 tot 16.30 uur. Entree is gratis. Bij deze tentoonstelling zijn de laatste exemplaren van het boek "Ridderkerk en de Tweede Wereldoorlog" (tweede druk) voor gereduceerde prijs te koop. (Meer op pagina 17: Beseffen dat vrijheid niet vanzelf komt)