Anrie Remus is succesvol gestart met danslessen in Bolnes
Anrie Remus is succesvol gestart met danslessen in Bolnes Foto:

BOLNES

Maandelijkse milieuactie
Op zaterdag 2 april wordt er weer zwerfvuil opgeruimd in Bolnes. Vrijwilligers maken met deze maandelijkse milieuactie de straten van de wijk schoon. Iedereen die mee wil helpen is van harte welkom. Het opruimen van de rommel is van 9.00 tot 12.00 uur. Aanmelden kan bij het “Bolwerk” van Buurtpreventie Bolnes, waar de vuilniszakken en grijpers worden uitgedeeld. Na afloop wacht voor iedereen een hapje en een drankje.

Bingo in WVC Bolnes
Facet Ridderkerk organiseert maandag 4 april een bingomiddag in Wijkvoorzieningencentrum Bolnes (WVC Bolnes). De zaal gaat open om 13.00 uur. De bingomolen draait van 14.00 tot 16.00 uur. Er worden acht rondes gespeeld en er zijn zestien prijzen te winnen. Een bingoplankje kost € 4,00 per stuk. Bij het eerste plankje wordt een gratis kopje koffie of thee geschonken. De zaal aan de Noordstraat 255 is open vanaf 13.00 uur. Men wordt ontvangen door gastvrouwen van Facet.

Danslessen succesvol
De danslessen in Bolnes zijn succesvol. Danscentrum Remus is swingend uit de startblokken gegaan in de zaal van de Protestante Gemeente aan de Pretoriusstraat 56. Op maandagavond zijn er lessen Style in Line (waar men zonder danspartner aan kan deelnemen) en stijldansen voor paren. Voor meer informatie: www.danscentrumremus.nl of bellen naar 0180-428781.

DRIEVLIET

Koffieochtend
Op donderdag 7 april is er weer een koffieochtend in de Ichthuskerk. Iedereen die behoefte heeft aan contact en een gezellig praatje bij een kopje koffie/thee is welkom. De deuren van de kerk aan het Vlietplein staan hiervoor open van 10.00 tot 11.30 uur. Het is geheel vrijblijvend en de entree is vrij.

RIDDERKERK

Filmmiddag
Iedere eerste vrijdag van de maand is er een filmmiddag in Wijkcentrum West. Op het programma voor vrijdag 1 april staat de film “Efter Brylluppet”. Dit drama gaat over Jacob Petersen die zijn hele leven gewijd heeft aan het helpen van arme straatkinderen in India. Vanwege de hoge kosten wordt Jacobs weeshuis bedreigd met sluiting. Een zakenman komt dan met een bijzonder voorstel. De film in de zaal aan de Boksdoornstraat 80 start om 13.30 uur. Entree is € 2,50, inclusief een kop koffie of thee.

Filmavond
In de zaal van Het Plein aan het Koningsplein wordt op vrijdag 8 april de film “The Father” vertoond. Deze film gaat over de dementerende Anthony, die steeds meer in de war raakt. Zijn dochter zoekt een verzorgster voor hem vanwege haar verhuizing naar Parijs. Vader zit echter niet te wachten op een nieuwe ‘onbetrouwbare hulp’ en klampt zich steeds meer aan haar vast. Anthony Hopkins won met deze rol een Oscar. De film begint om 19.30 uur. Kaarten voor deze avond zijn voor € 7 te koop bij de klantenservice van Bibliotheek AanZet in Bolnes, Slikkerveer en Ridderkerk. Inbegrepen is een consumptie die verzorgd wordt door grandcafé Burgerzaken.

Vogelexcursie
Op zondag 3 april organiseert de Natuurvereniging Eiland IJsselmonde een vogelexcursie in de Crezéepolder. In dit getijdengebied stroomt de rivier de Noord twee keer per dag binnen. Wanneer de slikplaten droogvallen komen uiteenlopende vogels er foerageren. Denk hierbij aan diverse steltlopers zoals grutto’s en kluten. Ook zie je er kieviten, zwanen en ganzen. De excursie wordt verzorgd door Suzan Örsçek. Verzamelen is om 11.00 uur op de parkeerplaats aan de Oost-Molendijk aan de zijde van de A15. De excursie duurt ongeveer twee uur. Om aan deze excursie te kunnen deelnemen, is aanmelden vereist via de agenda op: www.natuurvereniging-ijsselmonde.nl. Kies thuis het juiste schoeisel, want de paden kunnen modderig zijn. Ook een verrekijker wordt aangeraden.

RIJSOORD

Excursie in Waalbos
Dinsdagavond 5 april organiseert Stichting Natuurbeheer Waalbos een natuurwandeling door het Waalbos. Deze excursie start om 19.00 uur vanaf het parkeerterrein aan de Waalweg (achter het parkeerterrein van Ross Lovell). Er wordt gewandeld tot het donker wordt en dat is ca. 20.30 uur. In deze periode zijn veel vogels te horen. Groenlingen, putters, winterkoninkjes en heggemussen zijn volop aan het zingen. De tjiftjaf is al een aantal weken terug in het Waalbos, evenals de kneutjes. Verder zijn de kieviten volop aan het baltsen en ook de kleine plevier, de tureluur, de oeverloper en de schokekster zijn aanwezig. Ook zijn er verschillende ganzensoorten te zien in het Waalbos en met een beetje geluk ook roofvogels zoals buizerd en bruine kiekendief die op muizen jagen. Deelname aan de excursie is gratis, maar een donatie is welkom. Vooral aanmelden is verplicht en dat kan via: info@onswaalbos.nl.

Inloop in de Fontein
Elke eerste en derde donderdag van de maand wordt er in de Fontein, naast de kerk, aan de Rijksstraatweg 97, een koffie-inloopochtend gehouden. Vanaf 10.00 uur staat de koffie klaar en daar hoort natuurlijk ook een lekker koekje bij. Na de koffie gaan er meestal wat mensen sjoelen, terwijl anderen liever een spelletje Rummikub spelen. Ook zijn er gasten die liever wat met elkaar blijven praten. Het kan en mag allemaal. Tot 12.00 uur is hiervoor gelegenheid. weer opruimen. Wie hier nog nooit geweest bent moet echt eens een keertje geheel vrijblijvend komen kijken. Bij vervoersproblemen mag men bellen naar 0180-421848 (of naar 0180-421323).

Scharrelkids in Waalbos
De Scharrelkids van Stichting Natuur & Landschap Zwijndrechtse Waard gaan op zaterdag 9 april struinen in het Waalbos. Deze jeugdactiviteit is van 13.00 tot 15.00 uur. Iedereen vanaf zes jaar is welkom. Wie jonger is mag komen met een begeleider, want het is veel wandelen. Deelname aan deze ontdekkingstocht in het Waalbos is gratis. Aanmelden kan via: scharrelkidszwijndrecht@gmail.com.