Dankzij het wijkideeteam van West kan het gereedschap van het Repair Café beter worden opgeborgen Foto:

Gereedschapswagen voor Repair Café

Het Wijkideeteam van Ridderkerk-West heeft een gereedschapswagen geschonken aan het Repair Café dat maandelijks in de wijk voor gratis reparaties zorgt. De gereedschappen en onderdelenvoorraad van het Repair Café, dat volledig op vrijwilligers draait, lagen tot nu op wat planken in een kast van Wijkcentrum West. De gereedschapswagen maakt dat alles makkelijker voor handen is. Er zal ook zeker minder heen en weer gelopen worden bij het zoeken van het juiste gereedschap.
Het Repair Café in Ridderkerk-West ging in januari 2016 van start. Elke laatste zaterdag van de maand staat het team van reparateurs 's ochtends klaar om de tanden te zetten in kapotte koffiezetapparaten, defecte stofzuigers, onbruikbare föhns, mankerende radio's en andere apparatuur die stuk is. Steeds meer mensen ontdekken deze reparatiemogelijkheid en zo krijgen heel wat apparaten een tweede leven. Overigens lukt het niet altijd om een apparaat weer tot leven te wekken, maar er wordt serieus werk gemaakt om het wel voor elkaar te krijgen. Door corona lag het Repair Café de afgelopen twee jaar stil, maar sinds de laatste versoepelingen wordt er weer maandelijks met het gereedschap gewerkt. Afgelopen zaterdag bleek uit de grote klandizie dat veel mensen deze service niet zijn vergeten.