Poseidon keeper Arjen Rozeboom ziet een aanvaller voor hem opduiken
Poseidon keeper Arjen Rozeboom ziet een aanvaller voor hem opduiken Foto:

Poseidon biedt titelkandidaat behoorlijk weerstand

Het eerste herenteam van Poseidon '56 kreeg zaterdag bezoek van titelkandidaat ZPB uit Barendrecht. Eerder dit seizoen hadden de Ridderkerkse mannen hun huid duur verkocht in de uitwedstrijd. Ook in De Fakkel bleken de Ridderkerkers een gelijkwaardige tegenstander voor ZPB. De defensies van beide ploegen bleven in de eerste minuten goed overeind. Pas na drie minuten wist de thuisploeg voor de eerste keer doel te treffen. Dat bleek ook het enige doelpunt van de eerste periode. In de tweede periode werden de aanvallen van beide kanten effectiever. ZPB kwam via een strafworp langszij. De thuisploeg antwoordde met een 3-1 voorsprong. Omdat ZPB al vrij snel weer terugkwam tot 3-2 kon het idee van een stunt nog even in de koelkast. Na de kantwissel bleef Poseidon prima meedoen met deze sterker geachte tegenstander. Met 4-2 en 5-3 werd nog vaker een verschil van twee treffers gerealiseerd, maar iedere keer kon ZPB weer terugkomen. Met 5-5 kwamen de bezoekers voor de eerste maal weer naast Poseidon. Dit leek ook de tussenstand na drie periodes te worden, maar met de laatste aanval wisten de thuisploeg toch nog op 6-5 te komen. Uiteindelijk trok ZPB aan het langste eind door halverwege de vierde periode gelijk te maken en anderhalve minuut later voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong te komen. Daar had de Ridderkerkse formatie geen antwoord meer op en boekte ZPB een 6-7 overwinning.